Monitoringa darbi skolās

Jautājums uzdots: Izglītība 02. oktobris

Ventspils izglītības pārvalde ir paredzējusi monitoringa darbus dažādām klasēm. Šie darbi skolotājam noteikti nav vajadzīgi un neko nedod, jo diagnosticējošie darbi, kas palīdz konkrētam skolotājam konkrētā klasē plānot mācību darbu, jau uzrakstīti septembra sākumā. Monitoringa darbi, protams, skolotājiem būs jālabo un jāveic arī bezjēdzīga šo darbu analīze. Un, protams, tie ir mācību priekšmetos, kuros skolotājiem jau tā ir daudz un liela apjoma labojamo darbu (latviešu valoda, literatūra, matemātika u.c.).Tie notiek paralēli ikdienas darbiem,tajā skaitā, pārbaudes darbiem u.c..Tāpēc man ir konkrēts jautājums vai Izglītības pārvalde ir paredzējusi arī samaksāt par šo darbu labošanu un analīzi, jo tās stundas, kas man kā pedagogam ir tarificētas darbu labošanai pat ikdienas darba procesā nosedz labi ja 50 procentus no reālā laika ieguldījuma. Un kāpēc monitoringa darbi skar tikai dažus priekšmetus? Kāpēc tādu darbu nav citos mācību priekšmetos, piemēram, mūzikā, sportā, sociālajās zinībās, mākslā, dizainā un tehnoloģijās?


12 komentārs

  1. Izdegušie

    Izdegušie, 09. oktobris 2023 - 17:57

    Par Izglītības pārvaldes neskaitāmo monitoringa darbu nelietderību skolotāji runā jau sen. Piekrītam, skolai ieguvumu no tiem nav. Bet to augšā nedzird.
    Bet ja piecus gadus jau tiek veikta padziļināta, ilgtermiņa salīdzinoša monitoringu darbu analīze, iespējams, būtu ļoti vērtīgi ar šiem datiem iepazīties. Sakiet, lūdzu, kur šie dati ir pieejami? Jo diemžēl skolām šādas informācijas nav. Varbūt tajos skolotājs kādas noderīgas atziņas varētu iegūt savam ikdienas darbam. Paldies!

    1. ???

      Atbilde: Izdegušie

      ???, 10. oktobris 2023 - 14:15

      Monitoringa darbiem ir ļoti liela jēga, ja tos analizē un to rezultātus ņem vērā sava darba uzlabošanai. Vai esat vērsies pie skolas mācību daļas, direktores, kāda izglītības pārvaldes darbinieka, vai jūsuprāt labāka vieta šādam jautājumam ir pašvaldības portāla komentāru sadaļa???
      Ko ar šādu pieeju mācāt saviem skolēniem?

      1. Izdegušie

        Atbilde: ???

        Izdegušie, 11. oktobris 2023 - 12:25

        Neviens nenoliedz monitoringa darbu nozīmīgumu. Kā iepriekš vairākkārt minēts – to veic katrs skolotājs. Bez tā mums nav iespējams plānot un uzlabot darbu, jā.
        Runa bija par papildus veicamajiem monitoringa darbiem. Un bija saistoši iepazīties ar to analīzi, vai tas kas negatīvs? Nav saprotams, kāpēc tik savdabīgi agresīva atbilde uz vienkārši atvērtu diskusiju.
        Liels paldies par iespēju izteikt mūsu viedokli.

        1. Ventpils Izglītības pārvalde

          Atbilde: Izdegušie

          Ventpils Izglītības pārvalde, 12. oktobris 2023 - 09:17

          Labdien!
          Oktobrī turpinās monitoringa darbu veikšana un rezultātu apkopošana. Tāpat kā iepriekšējos gadus pēc analīzes veikšanas tiks nodrošināta atgriezeniskā saite izglītības iestādēm (vadītāji, vietnieki) un jomu koordinatoriem. Šajā gadā īpaši aicināsim iestādes iepazīstināt savus pedagogus ar veikto pilsētas līmeņa analīzi.
          Lai iepazītos ar iepriekšējo gadu monitoringa darbu apkopojumu un rezultātu analīzi, aicinām vērsties pie savas izglītības iestādes vadības.

        2. !

          Atbilde: Izdegušie

          !, 12. oktobris 2023 - 13:47

          Jūs tikko noliedzāt monitoringu nozīmīgumu, un uz to paudu savu viedokli par to nozīmi. Es uzskatu, ka tie ir ļoti nozīmīgi, noderīgi un palīdz uzlabot bērnu zināšanas un spējas, ja to rezultātus izmanto pareizi.
          Ļoti pozitīvi, ka vēlaties iepazīties ar rezultātiem un tos analizēt. Bet, manuprāt, pedagogam būtu jāzina, kur vērsties pēc šiem rezultātiem un būtu jāzina, ka tos neatradīs komentāros.

  2. P.M.

    P.M., 03. oktobris 2023 - 21:01

    Būtu ļoti labi, ja pirmsskolas audzēkņu sagatavotību skolai pārbaudītu pirmsskolā. Piemēram, lasītprasmi pārbaudītu cilvēks no malas. Kā tas varbūt, kā uzsākot skolu, bērni neprot lasīt?!

  3. !

    !, 03. oktobris 2023 - 14:22

    Monitoringa darbi ir absolūti visu iesaistīto pušu interesēs. Apbrīnojami, ka kāds pat tajā spēj atrast ko sliktu. Jā, būs jālabo. BET šie monitoringa darbi attiecīgajā posmā noteiks skolēnu sagatavotību par iepriekš apgūto, noteiks vai pedagogam ir izdevies “nogādāt” informāciju līdz skolēnu prātiem vai jāmaina metode, mācīšanas veids, kamēr vēl nav par vēlu. Pēc tā pedagogs var novērtēt savu paveikto darbu un vai kas jāuzlabo. Skola var novērtēt pedagoga darbu un nepieciešamības gadījumā kopīgi meklēt kādus uzlabojumus, lai darbu darītu veiksmīgāk. Un bērniem tas dod priekšstatu par savām zināšanām ne tikai konkrētās dēmās, bet par mācību posmiem. Tas ļauj pamanīt vai zināšanās ir kādi robi, kas jāapgūst, lai tie neparādītos eksāmenos. Arī vecākiem tā ir iespēja pasekot līdzi vai ir kaut kas, kur jāpievērš uzmanība.
    Ja visiem skolēniem ir problēma, piemēram, ar uzdevumiem, kur jāapvelk pareizās atbildes, jo zaudē uzmanību uz tiem – skola var to laicīgi pamanīt un strādāt vairāk ar šāda veida uzdevumiem. No šādiem darbiem ieguvēji ir visi.

  4. Ventspils Izglītības pārvalde

    Ventspils Izglītības pārvalde, 03. oktobris 2023 - 12:51

    Labdien!
    Jā, arī šajā mācību gadā izglītības iestādēs notiek Ventspils valstspilsētas pašvaldības iniciēti monitoringa darbi. Par provizorisko norises laiku izglītības iestādes tika informētas jau pavasarī, lai izglītības iestādes un pedagogi varētu rēķināties ar šādu darbu un atbilstoši plānot citas aktivitātes. Atkārtoti paskaidrojam, ka monitoringa darbi tiek organizēti, lai pilnveidotu darbības izglītojamā sekmīgai pārejai no viena izglītības posma nākamajā: pirmsskola – 1.klase, 3.klase – 4. klase, 6.klase – 7./8. klase, savukārt 11.klasē tiek monitorēta skolēnu gatavība centralizētajam matemātikas eksāmenam.
    Mācību priekšmetu monitoringa darbos tiek pievērsta uzmanība prasmēm, kas nepieciešamas arī citu mācību priekšmetu apguvē – valodas un matemātikas joma. Situācijā, kad vispārējie skolēnu lasītprasmes rādītāji valsts līmenī neuzlabojas, īpaši svarīgi ir konstatēt, kuriem skolēniem nepieciešams papildu atbalsts.
    Tā kā monitoringa darbu saturs visām izglītības iestādēm ir vienāds, tad ir iespējams veikt pilsētas līmeņa rezultātu analīzi un to veic Izglītības pārvaldes speciālisti. Pašvaldības iniciētie monitoringa darbi notiek jau kopš 2019. gada, tāpēc ir iespēja to rezultātus skatīt ilgtermiņā, vērtējot rezultātu dinamiku. Pēc analīzes veikšanas tiek nodrošināta atgriezeniskā saite izglītības iestādēm, jomu koordinatoriem, kas tiek aicināti to pārrunāt ar pedagogiem. Par 1. klašu monitoringa darbiem atgriezeniskā saite ir arī pirmsskolas izglītības iestādēm.
    Vienmēr esam aicinājuši izglītības iestāžu vadītājus, nosakot pedagogiem piemaksas, ņemt vērā pedagogu iesaisti un ieguldījumu monitoringa darbu īstenošanā.
    Neskaidrās situācijās aicinām vērsties arī pie savas izglītības iestādes vadības pārstāvjiem, lai pārrunātu, kā izglītības iestādes dalība monitoringa darbu īstenošanā un saņemtā atgriezeniskā saite palīdz celt kopējo iestādes izglītības kvalitāti.

    1. Skaidra

      Atbilde: Ventspils Izglītības pārvalde

      Skaidra, 03. oktobris 2023 - 13:51

      “Situācijā, kad vispārējie skolēnu lasītprasmes rādītāji valsts līmenī neuzlabojas, īpaši svarīgi ir konstatēt, kuriem skolēniem nepieciešams papildu atbalsts” – kā vecāks saku, ka bērni gandrīz vispār nelasa – gandrīz visi, izņemot dažus, kas ir uzķēruši, ka lasīt ir forši.

    2. Plūstošs skaidrojums

      Atbilde: Ventspils Izglītības pārvalde

      Plūstošs skaidrojums, 03. oktobris 2023 - 19:15

      Bet jautajums jau bija – vai par monitoringa darbu labošanu tiks samaksāts? Nenoliedzot to nepieciešamibu.Un vēl, ļoti vēlētos redzēt Izglitibas parvaldes specialistu veikto rezultātu analīzi.Tiešām.

      1. Analīze...

        Atbilde: Plūstošs skaidrojums

        Analīze..., 03. oktobris 2023 - 22:50

        Tā sāls jau slēpjas faktā, ka darbu analīzi veic pedagogs nevis VIP darbinieki. Viņi tikai pieprasa aizpildīt birokrātiskus dokumentis. Un varu atkārtot tikai to, kas jau minēts pirmajā komentārā: katrs sevi un skolēnus cienošs pedagogs jau noteikti ir veicis savu monitotingu, uzdodot diagnosticējošo darbu par tēmām, kas katrai klasei ir aktuālas.Iznāk tāds bezjēdzīgi dubults darbs, jo, kā liecina pieredze, no VIL saņemtie monitoringa darbi nepārbauda tās zināšanas un prasmes, kas ir aktuālas attiecīgajā klasē.Diemžēl.

  5. Pavasaris

    Pavasaris, 03. oktobris 2023 - 08:26

    Es arī neredzu jēgu šiem darbiem. 6.klasē jau uzrakstīja, kam vajadzīgs tagat 7.klases sākumā????

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture