Veicinot iekļaujošāku vidi, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite Latvija” Ventspilī atklāja piekļūstamo klientu apkalpošanas centru, kas pielāgots cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību un citiem funkcionāliem traucējumiem. Kopumā līdz šim “Bite Latvija” visā Latvijā atklāja jau desmit piekļūstamos klientu apkalpošanas centrus.
63 % iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumi Latvijā nav atbilstoši pielāgojuši veikalu un pakalpojumu sniegšanas vietas cilvēkiem ar dažādām invaliditātēm, liecina “Bite Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat Latvija” veiktās aptaujas dati. Vienlaikus, uzņēmumi meklē iespējas, kā veicināt iekļaujošāku vidi un pakalpojumu pieejamību visiem, tā, piemēram, “Bite Latvija” ir uzsācis savu klientu apkalpošanas centru pielāgošanu cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību un citiem funkcionāliem traucējumiem.
Lai nodrošinātu atbilstošus apstākļus un pakalpojumu pieejamību arī cilvēkiem ar dažādām invaliditātēm, “Bite Latvija” piekļūstamajos klientu apkalpošanas centros ievieš augstumu regulējošu galdu, lai apkalpotu klientus ratiņkrēslos, indukcijas cilpu cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem un izvieto taktilo brīdinošo joslu cilvēkiem ar redzes traucējumiem.
“Statistika liecina, ka Latvijā aptuveni desmitajai daļai iedzīvotāju ir noteikta invaliditāte, tādēļ
mums ir jādomā, kā šai sabiedrības daļai atvieglot preču un pakalpojumu pieejamību. Rūpes par cilvēkiem ir viena no Bites vērtībām, tāpēc esam apņēmušies veidot vēl iekļaujošāku un piekļūstamāku vidi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Jaunatklātais piekļūstamais klientu apkalpošanas centrs Ventspilī ir skaidrs signāls, ka Bitei ir svarīgi veidot piekļūstamu un atvērtu vidi ikvienam apmeklētājam ne tikai Rīgā, bet arī reģionos,” norāda “Bite Latvija” Rietumu reģiona pārdošanas un kvalitātes vadītājs Edgars Daudziņš-Šukters.
“Bite Latvija” turpinās strādāt pie uzņēmuma vides, informācijas un pakalpojumu piekļūstamības veicināšanas cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. “Bite Latvija” mērķis ikdienas darbā un attiecībās ar darbiniekiem, klientiem, partneriem un sabiedrību ir radīt pievienoto vērtību un būt atbildīgiem. Paralēli klientu apkalpošanas centru pielāgošanai šobrīd uzsākta arī uzņēmuma biroja Rīgā, Uriekstes ielā 2A pielāgošana cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, tostarp izveidota tiešsaistes mācību programma, lai apmācītu kolēģus darbam cilvēkiem ar invaliditāti. Tāpat izstrādāts plāns jaunu kolēģu ar invaliditāti pieņemšanai darbā un integrēšanai kolektīvā.
“Bite Latvija” piekļūstamais klientu apkalpošanas centrs Ventspilī atrodas tirdzniecības centrā “Tobago” Lielajā prospektā 3/5. Kopumā šobrīd Kurzemē klientu apkalpošanas centri, kas piekļūstami cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, vēl atklāti Liepājā, tirdzniecības centrā “Ostmala” Kārļa Zāles laukumā 8, un Talsos, veikala “Rimi” telpās Dundagas ielā 18.
Aptauju veica “Bite” 2024. gada janvārī sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”, aptaujājot 1008 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus.
Par “Bite Latvija”
“Bite Latvija” ir visstraujāk augošais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums Latvijā, kas kopš 2005. gada nodrošina mūsdienīgus, inovatīvus, klientu vajadzībām atbilstošus mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumus, nākamās paaudzes televīziju “Go3” un integrētus IKT risinājumus biznesa klientiem. Mobilā tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10 % apgrozījuma, un šobrīd “Bite Latvija” 5G pieejams jau 1 000 000 Latvijas iedzīvotāju.
Viena no “Bite Latvija” vērtībām ir rūpes par cilvēkiem, tāpēc 2024. gadā uzņēmums ir apņēmies palielināt cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem iekļaušanu sociālajā dzīvē, darba tirgū, sabiedrībā un jo īpaši profesionālajā un brīvā laika sportā. Ejot uz šo mērķi, “Bite Latvija” un “TV3 Group Latvija” līdz 2028. gadam būs Latvijas Paralimpiskās komitejas ģenerālsponsori, sniedzot būtisku finansiālu un informatīvu atbalstu 1 000 000 eiro apmērā, tādejādi palīdzot mūsu parasportistiem sasniegt mērķus un stiprināt paralimpiešu kustību, ceļot parasporta popularitāti un iedvesmojot pārējos.