Ventspils slimnīcas speciālisti
Izlasīju rakstu par Ventspils un reģiona ģimenes ārstu tikšanos ar Ventspils slimnīcas speciālistiem. Izskanējušais ir pilnīgs absurds. Viņi runā par iemesliem, kāpēc tik daudz cilvēku nonāk Neatliekamās palīdzības nodaļā. Kāda gan vairs nozīme tam, ka ģimenes ārsts uzzinātu par pacientu nonākšanu slimnīcā? Cilvēks ir slimnīcā tāpēc, ka neskaitāmas reizes ir gājis pie ģimenes ārsta, kur atbild, ka nevar nekur tikt uz izmeklējumiem. Pēc pieredzes zinu tādu gadījumu. Savukārt man pašai bija nozīmēts veikt ultrasonogrāfijas izmeklējumu, bet gaidīšanas laiks rindā bija trīs mēneši. Tāpat pēc Liepājā veiktas operācijas man radās aizdomas par iespējamu pasliktināšanos, tāpēc devos uz traumpunktu. Tur man atbildēja, ka vajag braukt tur, kur taisīja operāciju. Biju šokā! Kāda starpība, kur man taisīta operācija? Kait vai Āfrikā. Par šo vizīti man tika piestādīts 40 eiro rēķins. Bet skumjākais, ka pat traumatologa nav. Mani pieņēma Čēms, kas ir ķirurgs. Kāpēc šīs tikšanās laikā neuzdeva jautājumu par to, kāpēc cilvēki sauc ātro palīdzību? Kāpēc nepaskaidro to, kāpēc Ventspilī nepieņem gastroenterologs? Kāpēc ir tikai pāris ginekologi? Retais var atļauties maksāt 50 eiro un vairāk par vienu vizīti. Bezmaksas medicīnas pie mums nav. Cilvēki vēršas pēc neatliekamās palīdzības, jo netiek uz izmeklējumiem un kaites ir ielaistas. Un kur ir Meri programma un viss tas, ko viņš solīja? Tas ir kauns!
1 komentārs
Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.
Atbilde: Ventspils valstspilsētas pašvaldība 17. oktobris
Atbild SIA “Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca”:
SIA “Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca” ir daudzprofilu ārstniecības iestāde, kas piedāvā pakalpojumus Ventspils slimnīcā, Talsu filiālē, Kuldīgas Ambulatorajā centrā un Kurzemes Acu centrā Liepājā, Ventspilī un Talsos sniedzot stacionāro, ambulatoro un neatliekamo medicīnisko palīdzību.
Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca ir IV līmeņa ārstniecības iestāde un nodrošina pakalpojumus saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 555 – “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”, arvien paplašinot pieejamo pakalpojumu klāstu.
Rindas pie speciālistiem un uz izmeklējumiem veidojas lielākoties nepietiekama valsts finansējuma un augstā pakalpojumu pieprasījuma dēļ. Valsts finansējums tiek piešķirts 12 mēnešiem – šis apjoms tiek vienmērīgi sadalīts uz visu periodu. Vienlaikus pacientiem ir iespējams pakalpojumus saņemt par maksu. Tāpat papildus finansējuma jautājumam aktuāls ir arī medicīnas speciālistu trūkums valstī kopumā. Ir profili, kuru speciālisti ir īpaši pieprasīti, līdz ar to pie šiem speciālistiem veidojas arī garākas rindas. Slimnīca saskaņā ar cilvēkresursu attīstības programmu piesaista jaunus speciālistus gan to pakalpojumu sniegšanai, uz kuriem ir ilgāks gaidīšanas laiks, gan, lai piedāvātu jaunus pakalpojumus.
Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļa primāri gādā par to pacientu veselību, kas saskārušies ar dzīvībai bīstamiem, pēkšņiem, akūtiem veselības traucējumiem un dažādām traumām. Pacientu apskata dežurējošais ārsts vai ārsta palīgs un, ja nepieciešams, piesaista nepieciešamo speciālistu.
Gadījumos, kad situācija nodaļā ir saspringta, viens ārsts var pildīt divu speciālistu funkcijas. Ja pacientam radušās komplikācijas, kas neapdraud pacienta dzīvību, tiek rekomendēts vērsties ārstniecības iestādē, kur operācija ir veikta. Ja tas nav iespējams, pacients tiek konsultēts Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļā.
Tā kā rindas uz speciālistu konsultācijām (īpaši valsts apmaksātām) mēdz būt garas, dažkārt pacienti “traumpunktā” vēršas pēc konsultācijas, nevis pēc neatliekamās palīdzības. Gadījumā, ja sūdzības ir par hroniskiem veselības traucējumiem un/vai tādiem, kas neapdraud pacienta dzīvību vai veselību, pacientam var tikt pieprasīta samaksa par sniegto pakalpojumu. Primāri ar sūdzībām pacientam jāvēršas pie sava ģimenes ārsta, speciālista vai jāzvana uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni (darbadienu vakaros, brīvdienās un svētku dienās), kas sniegs informāciju par tālāko rīcību.
Tikšanās ar ģimenes ārstiem ir svarīgas, lai informētu gan par konsultāciju un izmeklējumu pieejamību, gan par jauniem pakalpojumiem un speciālistiem un līdz ar to, lai ģimenes ārsti saviem pacientiem varētu sniegt pilnīgu informāciju par pakalpojumu pieejamību, nosūtot pacientu uz nepieciešamajiem izmeklējumiem, konsultācijām vai procedūrām.