Projekts tika atbalstīts darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.6.1. pasākuma „Atbalsts ilgtspējīgai pilsētvides un pilsētreģionu attīstībai” 3.6.1.1. aktivitātes „Nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai” ietvaros organizētajā ierobežotajā projektu iesniegumu atlasē.
Projekta mērķis ir uzlabot un sakārtot pilsētvidi, radīt un nodrošināt Ventspils pilsētas kā nacionālas nozīmes attīstības centra izaugsmi un konkurētspējas, pieejamības un pievilcības faktoru attīstību.
Projekta ietvaros tika izbūvēts šaursliežu ceļa pagarinājums (2,6 km), apkalpes ceļš (3 km), vēsturiskas ēkas replikas (Mazirbes stacija – stacija „Muzejs”, Aizputes depo ēka un Gala stacija – stacija „Kalns” (ar iebūvētu automātisku vienvietīgu tualeti)) un kases ēka, vagonu nojume, starpstacija „Priedes”, starpstacija „Pludmale” Piejūras parkā un estakāde, kā arī veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, t.sk. ūdens padeves kolonnas uzstādīšana, ogļu kastes ierīkošana un automātiskas trīsvietīgas tualetes uzstādīšana Piejūras parkā.
Projekta kopējās izmaksas veido ap 1,7 milj. LVL (2,4 milj. EUR) apmērā, tai skaitā, Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ap 1,4 milj. LVL (1,99 milj. EUR) (85 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām) un valsts budžeta dotācija 76 tūkst. LVL (108 tūkst. EUR) apmērā, kā arī Ventspils pilsētas pašvaldībai jānodrošina finansējums 210 tūkst. LVL (298 tūkst. EUR) apmērā.
Projekts tika īstenots līdz 2010. gada 30. septembrim.
Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa kā kultūrvēsturiska objekta attīstību no 2009. gada finansiāli atbalsta VAS „Latvijas Dzelzceļš” un SIA „LDZ ritošā sastāva serviss”.
Informāciju par šiem uzņēmumiem, to sniegtajiem pakalpojumiem skatīt www.ldz.lv.