Brīvības un Sarkanmuižas krustojums

Jautājums uzdots: Rohthoff 17. aprīlis

Vēlreiz atkārtoti aicinu un pieprasu šajā krustojumā nodrošināt horizontālos apzīmējumus! Tā lai tie atbilst rīkojuma zīmēm Nr.513. Tikai nevajag atrakstīties, ka tas nav iespējams ,jo joslu platums neatbilst standartiem. Šim krustojumam ir jābūt perfektam nevis divdomīgam.Tur jebkuram braucējam ir jābūt skaidrs par to kur katra josla ved , kārtīgas svītras un norāžu bultas! Šis krustojums ir daļa no starptautiskā autoceļa E20, tādēļ te nav vieta kompromisiem.


18 komentārs

  1. Jānis

    Jānis, 24. aprīlis 2023 - 17:22

    Pie reizes, ja jau runājam par pilsētas ielām, gribētos ieteikt vismaz lielās/maģistrālās ielās izmantot asfalta segumu, nevis bruģi. Bruģis ir lielisks dzīvojamajos kvartālos, pagalmos. Visi, kuri ikdienā brauc, labi zina, cik ļoti bruģetajās ielās izveidojas rises un nosēdumi. Kuldīgas iela, piemēram? Jūras iela, Saules iela u.c.

    1. Ventspils Komunālā pārvalde

      Atbilde: Jānis

      Ventspils Komunālā pārvalde, 25. aprīlis 2023 - 10:43

      Informējam, ka pieminētās ielas ir būvētas no 1998 līdz 2001. gadam – vairāk kā 20 gadus atpakaļ. Tai pašā lakā asfaltbetona ielas segumi ir pārbūvēti jau pēc 12-15 gadiem kopš ieklāšanas, jo asfaltbetona bitums iztvaiko un tas sāk drupēt, kas ir ķīmisks process dabā.

    2. Kristaps L.

      Atbilde: Jānis

      Kristaps L., 25. aprīlis 2023 - 14:37

      Rises izveidojas visur, kur ikdienā ir intensīva satiksme. Ari ja ir asfalta segums. Bet bruģa gadījumā ir daudz vieglāk, ātrāk un ekonomiskāk veikt kādus labojumus. Piemēram, ja kanalizācijas aku vāki iesēžas vai segums ap tiem iesēžas – nav šīs bezgalīgās šuves ap tiem. Rīgā ir maģistrālās ielas no asfalta, vai tajās nav rišu? ir! Un kā tiek aizdarītas bedrītes – katru reizi ar citu materiālu! brīžiem sajūta, ka brauc pa kādu lauku nostūra grants ceļu – tik bedraini. Bruģa gadījumā viegli aizstāt ar jauniem bruģakmenīšiem un labotā vieta nemanāma.

  2. Viesturs

    Viesturs, 19. aprīlis 2023 - 11:17

    Labdien! Pastāstiet man kāds, kāpēc pie Circle-K man bērna ratiņi ir jāstumj pa ietvi, kas ir tuvāk ceļam, savukārt, veloceliņš smuki iet pa iekšpusi starp divām zaļajām zonām? Vai nevajadzētu būt otrādi? Vai pilsētā visur citur nav otrādi? Veloceliņš nav tuvāk ceļa braucamajai daļai, ne otrādi? Jāpiebilst, ka tieši šajā vietā ir diezgan bīstami iet, jo brauc smagās mašīnas un diezgan bieži novēroju, ka no tām krīt ārā te skaidas, te baļķi.

    1. Katrīna

      Atbilde: Viesturs

      Katrīna, 19. aprīlis 2023 - 14:01

      krīt skaidas, baļķi??? pilnīga klasika?
      Jā, novējojas gan, bet nu tur tas pus metrs neko daudz nemainīs kurā pusē ietvei iesi.. Un, ja nepatīk attiecīgā ietve – izvēlies citu pastaigu vietu – var tuvāk gar vizium pa tiem celiņiem iet. Vietu mums ir gana daudz.

    2. Ventspils Komunālā pārvalde

      Atbilde: Viesturs

      Ventspils Komunālā pārvalde, 19. aprīlis 2023 - 16:15

      Labdien! Minētā ietve tika izbūvēta jau 2005. gadā, savukārt veloceliņa būvniecība tika veikta aptuveni 2014. gadā, turklāt šī veloceliņa posma izbūve tika veikta salīdzinoši ļoti īsā posmā. Taču aicinām neizplatīt nepatiesu informāciju, jo šajā vietā nav fiksēti gadījumi par kritušiem baļķiem no lielgabarīta pārvadājumiem.

      1. Viesturs

        Atbilde: Ventspils Komunālā pārvalde

        Viesturs, 20. aprīlis 2023 - 08:27

        Kāpēc nevar vienkārši pārlikt tos simbolus otrādi? Un kāpēc visur veloceliņš ir uzzīmēts tuvāk ceļam, bet šeit otrādi? 2022. gada 27. maijā pēcpusdienā, braucot smagai automašīnai izkrita mazs baļķis. Novilku to zaļajā zonā.

  3. waste

    waste, 18. aprīlis 2023 - 14:32

    Brīvības ielā pie prospekta ir savilktas līnijas, kas automātiski iedarbojas uz vadītāja zemapziņu un liek piefiksēt pārējās zīmes. Sarkanmuižas dambī tā zīme nevienu neuztrauc, jo daudziem patīk braukt kā ērtāk – t.i. braukt pa taisnu trajektoriju caur “tikai pa kreisi” joslu, jo neviens tak nedzīs pa labo pusi garām. Kamēr satiksme nav sabremzēta, tikmēr tas nav tik aktuāli. Kā satiksme tiek sabremzēta tā rodas avārijas situācijas.
    Piemērs
    Brīvības ielā pie sarkanā stāv 3 auto ar virzienu uz ģimnāzijas pusi. Tiek uzsākta kustība. Pirmais auto parāda pagriezienu pa kreisi un ieņem joslas kreiso pusi, lai nogrieztos pa kreisi. Tā kā nāk pretī auto, kuriem jādod ceļš, tad šis pirmais auto ir sabremzējies. Aiz tā tieši tajā pašā trajektorijā seko otrs auto, bet nerāda pagriezienus. Trešais auto grib braukt taisni uz ģimnāzijas pusi. Ceļa labā puse ir brīva? Drīkst viņš braukt? Jā drīkst! Viņš sāk braukt pa labo pusi garām tiem 2 auto. Tieši tajā mirklī pirmais auto nogriežas pa kreisi un otrais auto no kreisās puses atsāk savu kustību un turpina braukt taisni. Trešajam auto nav, kur palikt un ir asi jābremzē, lai neiebrauktu priekšā esošajās barjerās. Otrais auto no kreisās puses lepni aizbrauc tālāk un viņam ir vienalga.
    Kāpēc ir jāpieļauj šādas avārijas situācijas tikai tāpēc, ka ir atrasti principi neuzvilkt horizontālos apzīmējumus? Lūgums skaidrot, kurš likums aizliedz to darīt un kāds ir sods par tādu darbību? Ja pašvaldība atbildēs, ka tā nevar pārkāpt kaut kādus normatīvus, tad atgādināšu, ka ziemā notiekošā veloceliņu pulēšana ar birsti nav tīrīšana līdz cietajam segumam un brauktuves slīdamības palielināšana arī neatbilst normatīvajiem aktiem.

  4. Ventspils Komunālā pārvalde

    Ventspils Komunālā pārvalde, 18. aprīlis 2023 - 14:17

    Informējam, ka Jūras ielas krustojumā starp Kuldīgas ielu un Ganību ielu nav 4 braukšanas joslas, bet gan tikai 2 joslas, pa vienai joslai katrā braukšanas virzienā. Ielas platuma normatīvi šajā vietā neļauj veidot 2 joslas katrā virzienā. Ja nav horizontālā ielas marķējuma, tad arī apstāšanās nav paredzēta 2 mašīnām blakus. Skaidrot CSN noteikumus nav pašvaldības funkcija, un tas ir katra autovadītāja pienākumus tos pārzināt, vai arī atsvaidzināt zināšanas CSDD kursos.
    Atgādinām, ka 2022. gadā Rīgā norisinājās Satiksmes ministrijas rīkotā konkursa “Ceļu satiksmes drošības pašvaldību novērtēšanas indekss 2021” apbalvošanas pasākums, kurā Ventspils pilsēta tika atzīta par ceļu satiksmei drošāko valstspilsētu Latvijā.
    Ik gadu pilsētā satiksmes uzlabojumi tiek veikti sadarbībā ar “Latvijas Valsts ceļi” speciālistiem.

    1. wrocku

      Atbilde: Ventspils Komunālā pārvalde

      wrocku, 18. aprīlis 2023 - 15:32

      Jūs rakstāt “Ja nav horizontālā ielas marķējuma, tad arī apstāšanās nav paredzēta 2 mašīnām blakus.”
      Tad kāpēc Brīvības un Sarkanmuižas dambja krustojuma vidū ir zīmes, kass norāda, ka tur ir 2 joslas katrā braukšanas virzienā, ja pēc Jūsu teiktā – ja nav horizontālā ielu marķējuma, tad arī apstāšanās nav paredzēta 2 automašīnam blakus.
      Vai tās nav pretrunas?
      Lūdzam skaidrot šī krustojuma būtību un neizprotamās pretrunas ar šīm esošajām un neesošajām zīmēm. Paldies

    2. Ventspils Komunālā pārvalde

      Atbilde: Ventspils Komunālā pārvalde

      Ventspils Komunālā pārvalde, 18. aprīlis 2023 - 15:32

      Savukārt attiecībā par Brīvības ielas un Sarkanmuižas dambja krustojumu, uzsākot horizontālā iela marķējuma uzklāšanas darbus, tiks uzklāts joslu marķējums arī šajā krustojumā.

  5. Vienotas informācijas telpa

    Vienotas informācijas telpa, 18. aprīlis 2023 - 14:01

    Šādu vietu pilsētā (arī Pārventā) ir pa pilnam , tie ir krustojumi ,kuriem ir mainīgs virziens. Proti, iela pašā krustojumā aiziet līknē, nevis taisni kā ,,+” zīme. Tātad – Lielais prospekts un Brīvības iela; Kuldīgas un Raiņa iela; Talsu un Lidotāju iela, autora minētais krustojums,vēl un vēl … varat paturpināt. Tur visur ir nepieciešami trajektoriju apzīmējumi visos! virzienos!!

  6. Jānis

    Jānis, 18. aprīlis 2023 - 09:01

    Piekrītu. Un tikpat divdomīgs ir krustojums starp Ganību-Kuldīga ielām vietā pie lietussarga strūklakas. Tur vietējie gadiem brauc tā it kā tur būtu 4 joslas, bet neviena apzīmējuma nav. Iebraucēji, loģiski, izraisa avārijas situācijas. Tad kā īsti tai krustojumā jābrauc? Varbūt par šādiem jautājumiem svarīgāk runāt domes krāsainajā avīzē par 150 tūkstošiem nekā par to, ka tūliņ atkal saplauks 150 tūkstoši sīpolpuķu (kāds pārsteigums !!!).

  7. Jānis

    Jānis, 18. aprīlis 2023 - 08:57

    Piekrītu. Divdomīgs ir arī krustojums pie lietussarga strūklakas. Tur nav neviena apzīmējuma, bet visi gadu gadiem baruc tā, it kā starpposmā starp Ganību un Kuldīgas ielām būtu 4 joslas nevis 2. Vietējie tā brauc, jo varbūt ka kaut kad tur zīmes tādas bijas, bet iebraucēji izraisa avārijas situācijas, jo loģiski ka nezina, kā te “pieņemts”. Satiksmes regulācijai jābūt nepārprotamai. Daudz svarīgāk būtu tai krāsainajā domes izdevumā skaidrot šādus jautājumus,nekā drukāt simto reizi, ka mums tūliņ uzplauks 250 tūkstoši puķu.

    1. Viesis

      Atbilde: Jānis

      Viesis, 18. aprīlis 2023 - 14:36

      Kas tur divdomīgs. Nogriežoties pa kreisi vadītājs ieņem savas joslas kreiso malu, tādejādi nekavējot satiksmi vadītājiem, kas dodas taisno, jo tie var tiem pabraukt garām. Tādēļ tur ir nepārprotams paplašinājums. Tādas pašas vietas ir uz šodejām, kur ir “populāri” pagriezieni – šoseja ir nedaudz paplatināta, lai vadītājam ieņemot kreiso malu tam var ērti pabraukt garām nebremzējot satiksmi.
      Ja to nesaprot, tad problēma ir ne apzīmējumos, bet gan tajā, ka neprot braukt atbilstoši noteikumiem un neprot braukšanas etiķeti. Tad jau arī rāvējslēdzēja princips katrā krustojumā kaut kā ar bultiņām jāsazīmē, citādi vadītājiem nav skaidrs, ka tāds jāievēro, ne?

      1. Jānis

        Atbilde: Viesis

        Jānis, 19. aprīlis 2023 - 14:00

        Pavēro tu krustojumu. Stāsts nav par manevra brīdi, bet elementāru stāvēšanu pie luksofora. Lai gan tur pēc noteikumiem ir 2 joslas, katrs otrais pie sarkanā signāla tur apstājas tā itkā būtu 4 joslas. Un pavaicā veciem ventspilniekiem – lielākā daļa pateiks, ka tur ir un vienmēr ir bijušas 4 joslas.

  8. zero

    zero, 17. aprīlis 2023 - 16:40

    Lūgums Komunālo pārvaldi skaidrot:
    Ja tur brauktuve ir par šauru, tad ko tur dara vertikālās ceļazīmes, kuras sadala šo brauktuvi 4 joslās? Ja vertikālās zīmes pieļauj 4 joslas, tad kāpēc tās nevar arī tur uzkrāsot?
    Kā tas vispār ir iespējams, ka vertikālās zīmes drīkst uzstādīt, bet horizontālās nē?
    Kas notiktu, ja katru brauktuvi sadalītu 2 daļās ar nepārtraukto līniju un uzzīmētu katrā joslā bultu ar virzienu?
    Kā jau iepriekš tika izteikts aicinājums – Ja ir tik nenormāli grūti uzzīmēt horizontālos apzīmējumus, jo nedrīkst, tad ņemiet nost vertikālos apzīmējumus, jo tos tāpat liela daļa neskatās un tādējādi rada avārijas situācijas. Nu tad braucam tur kā pa 2 joslām un miers.
    Atgādināšu, ka daudz ciemiņu (it īpaši leiši no prāmja) neizprot, kur tur tajā plašajā brauktuvē ir 2 joslas. Kā ierauga zīmi, ka pa kreisi jābrauc no kreisās joslas, tad mēdz ieņemt “pretējo” joslu un nogriezties no tās pa kreisi. Vai tiešām kaut kādi juridiskie kāzusi ir svarīgāki par satiksmes drošību? Nu tik vien cik uzkrāsot pāris svītras, lai visiem ir skaidrs.

    1. Kristaps

      Atbilde: zero

      Kristaps, 18. aprīlis 2023 - 14:27

      Ko nozīmē “neskatās vertikālos apzīmējumus”? Ko pie velna nozīmē, ka vajag horizontālos apzīmējumus, jo vertikālos neskatās??? Tādā gadījumā tiesības vajag anulēt. Horizontālie apzīmējumi ir papildus informācija. pamatā ir jāvadās pēc ceļa zīmēm. Ja to neprot, tad jāpārsēžas pasažiera pusē.

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture