Sabiedriskais transports

Jautājums uzdots: Simona 30. janvāris

Esmu neizpratnē vai tiešām tagad braukšanai autobusā Ventspilī der nefiskāls dokuments? Kad nopīkstina manu karti man šoferis iedod mazu papīriņu uz kura virsū rakstīts – nefiskāls dokuments. Iepriekš, valsts ieņēmumu dienests rīkojot čeku loterijas skandināja, ka nefiskāls dokuments nav čeks, lai uzmanās, bet kā ar biļetēm, tur der nefiskāls dokuments? Jau ilgi lietoju elektronisko braukšanas karti, kuru papildinu autostā. Nedaudz izbrīna jaunā kārtība. Agrāk, kad gāju papildināt savu karti ar jaunu biļeti, man autostā izsniedza abonementa iegādes kvīti, uz kuras bija maršruts kurā derīga biļete, biļetes veids, braucienu skaits, derīguma termiņš, cena, papildus šim man tika izsniegts kases čeks par samaksu. Taču tagad kad autoostā papildinu kartiņu, man vairs netiek izsniegta kvīts, bet gan tikai kases čeks par samaksu. Nav vairs redzams kuros maršrutos varu izmantot, nav redzams ierakstīto braucienu skaits, nav redzams biļetes derīguma termiņš. Ja es pirktu mēneša biļeti tad tā kārtība būtu tāda pati? Jautājums – Kur es kā pasažieris varu pārliecināties par to, kāda biļete ir ierakstīta manā kartē? Tad kad iekāpju autobusā un lietoju savu karti, tā tiek pielikta pie kases aparāta un man šoferis iedod nevis biļeti bet gan mazu nefiskālu dokumentiņu uz kura varu redzēt savas kartes numuru, cik atlicis braucienu, taču neredzu derīguma termiņu. Kā es varu zināt, ka manus braucienus skaita pareizi? Biļete kā tāda autobusā vairs nav vajadzīga? Kaut kā tā jaunā kārtība mani mulsina, jo vairs nevaru izsekot savai biļetei, varbūt es varu kaut kur pieslēgties un apskatīties savas biļetes? Un ja nu autostā, kad pērku piemēram 40 braucienus manā kartē ieraksta tikai 10, bet čeku izsit par 40 braucieniem? Kā es varu zināt ko un cik ieraksta manā kartē? Meklēju ventspils reisa mājas lapā informāciju, bet nekur nevarēju atrast par jauno kārtību, varbūt pamudiniet Ventspils reisu, lai veic kādu informatīvu kampaņu! Kad zvanīju uz autoostu man tur īsti nevarēja atbildēt. Cik zinu tad kādreiz tā biļešu būšana bija dikti stingra, bet tagad varbūt vairs likumi to neprasa? Vēršos uz reiz pie Jums, lai iekustiniet info kampaņu, šeit rakstot cerams reiss nevarēs ignorēt, bet būs jāatbild!


8 comments

  1. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 31. janvāris 2023 - 16:44

    Atbilde Simonai
    Ventspils pilsētas sabiedriskajā transportā pašlaik tiek ieviestas jaunas kases sistēmas, jo iepriekšējie kases aparāti vairs neatbilst Ministru kabineta noteikumu prasībām. Jaunajām kasu sistēmām ir atsevišķas izmaiņas, bet biļešu tirdzniecība un dokumentu izsniegšana tiek veikta atbilstoši Ministru kabineta noteikumu un VID prasībām. Jaunās kasu sistēmas ir VID sertificētas.
    Papildinot elektroniskās braukšanas kartes autoostā, tiek izsniegts čeks, kas ir fiskāls dokuments un apliecina naudas samaksu par konkrēto pakalpojumu saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likumu. Braucot autobusā notiek tikai brauciena reģistrācija, par ko tiek izsniegts nefiskāls dokuments, kas informatīvs dokuments ar norādi par atlikušo braucienu skaitu, saskaņā ar VID obligātajām prasībām Ministru kabineta noteikumu Nr.95 21.punktā:
    “21. Kases aparāta, hibrīda kases aparāta un kases sistēmas programma un konstrukcija nodrošina: 21.1. šādu dokumentu izdrukāšanu un pārskatu veidu sagatavošanu valsts valodā: “inicializācija” – reģistrētās programmas startēšana, “darījums” – pārdošana, uzpirkšana un atmaksāšana, “nauda” – ielikšana, inkasācija, izmaksa un maiņas nauda, “kontroles finanšu pārskats” (turpmāk – X pārskats), “Z pārskats”, “nefiskālais dokuments” – dažādu informatīvu dokumentu sagatavošana. Cita veida dokumentu izdrukas un pārskatus veidot ir aizliegts; […] “
    Līdz ar jaunajām kasu sistēmām Ventspils autoostā ir nedaudz mainījusies arī kārtība attiecībā uz elektronisko braucienu skaita ierakstīšanu. Kases sistēmu programmatūra paredz normatīvajos aktos noteiktās informācijas izsniegšanu pasažieriem, bet neparedz papildus informatīvo dokumentu izsniegšanu, kā tas bija iepriekš. Lai uzlabotu informācijas pieejamību pasažieriem, pašlaik tiek izstrādāts risinājums, kas dos iespēju pasažieriem izsniegt arī papildus informāciju par pakalpojumu.
    Pārliecināties par elektroniskajās braukšanas kartēs ierakstīto informāciju (atlikušo braucienu skaitu un derīguma termiņu) pasažieri var autoostas biļešu kasēs, gan braukšanas karšu papildināšanas brīdī, gan citā sev ērtā laikā. Bez tam pasažieriem ir iespēja vērsties pie autoostas darbiniekiem pa tālruni 63622789 vai pārvadājumu speciālistiem 63622422, nosaucot braukšanas kartes numuru, noskaidrot klientam nepieciešamo informāciju par konkrētas kartes atlikušo braucienu skaitu un derīguma termiņu. Šo informāciju var saņemt arī izmantojot e-pastu – [email protected].

    1. Simona

      Atbilde: Ventspils reiss

      Simona, 31. janvāris 2023 - 22:47

      Paldies, paldies par atbildi! Tad tik turpinām braukt un cerēt uz uzlabojumiem pasažieru ērtībai.

    2. Bimini

      Atbilde: Ventspils reiss

      Bimini, 03. februāris 2023 - 20:46

      No šīs likum pātaru citējošās atbildes nevelna nevar saprast tad vajag vai nevajag autobusā biļeti. Tad laikam sanāk tā ka tur tajā kartē ir tikai braucieni un tàs nav biļetes, es tā saprot, tad Simon es tev atbildu reisa vietā saprotamā cilvēku valodā- biļet sabiedriskā transporta likuma izpratnē nav vajadzīg, tā kā esi rām un beidz celt trac! Viss mainās, kāda šķirb fiskāls vai nefiskāls.

  2. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 31. janvāris 2023 - 16:33

    Pateicamies par informāciju, lai taču varētu sniegt objektīvu atbildi un risināt problēmu, nepieciešama precīza informācija, kurā datumā, kurā maršrutā, kurā virzienā un kurā laikā braucāt ar autobusu, kura monitorā nebija redzama informācija.

  3. Saules iela

    Saules iela, 31. janvāris 2023 - 16:31

    Ak tu mī un žē !

  4. Simonai

    Simonai, 31. janvāris 2023 - 14:20

    Simona, izskatās, ka Tevi piemeklējusi vecā labā “viss slikti” kaite.
    Saki, ka nezini, cik braucieni kartē, bet tomēr autobusā to lietojot iedod to nefiskālo dokumentu, uz kura redzams, cik braucieni atlikuši.
    Ja reiz pati pērc/papildini to karti, tad jau zini uz kuriem maršrutiem un par cik daudz. Ja samaksā par 40 braucieniem, Tev izsniedz čeku par 40 braucieniem, un nopīkstinot autobusā redzi, ka atlikuši 9- dodies uz autoostu ar abiem dokumentiem un skaidro lietas. Čeks ir pirkuma līgums, tam ir juridisks spēks. Tā kvītiņa jau tev nekādu drošību papildus nedeva.

  5. Bizbizmārīte

    Bizbizmārīte, 31. janvāris 2023 - 11:28

    Mums taču viss ir moderni.. elektrobusi ar monitoriem, kuros redzams tikai maršrura numurs, nekas cits. 😀

    Nerunāsim par elementāru mūsdienu iespēju kā vairākās pilsētās, lai tiešsaistē varētu redzēt sarakstu no katras pieturas, reālo autobusa atrašanās vietu un tamlīdzīgi. Tad arī pasažieriem būtu ērtāk reisam pierādīt gadījumus, kad 3 busi brauc viens aiz otra, bet tas jau viņus neinteresē.

    1. Liene

      Atbilde: Bizbizmārīte

      Liene, 01. februāris 2023 - 13:21

      par to tavu elementāro mūsdienu iespēju – ko ar to informāciju darītu? Nofotogrāfētu un sūtītu reisam, vai ne? Tad kas liedz nofotogrāfēt tos trīs autobusus pēc kārtas, ja reiz tā bijis un nosūtīt reisam? Foto parametros būtu redzams uzņemšanas laiks, būtu pierādījums. Ja šādas situācijas būtu, tad atrastu iespēju par tām noziņot!

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture