Attālināti nolasāmie ūdens skaitītāji

Jautājums uzdots: Jautājums, kas uzdots laikrakstā "Ventas Balss" 07. novembris

Ūdeka nesen rakstā informēja par attālināti nolasāmajiem skaitītājiem un ka tādi ir uzstādīti vairākās daudzdzīvokļu mājās. Kā rīkoties tiem iedzīvotājiem, kuriem šādu skaitītāju vēl nav, bet kuri vēlas rādījumus nodot attālināti?


  • Pašvaldības SIA

    Atbilde: Pašvaldības SIA "ŪDEKA" 09. novembris

    Ūdens patēriņa starpības var rasties dēļ dažādos datumos nolasītiem rādījumiem. Pašvaldības SIA “ŪDEKA” skaitītājus nolasa 25.datumā. Taču ūdens patēriņa starpības rodas arī dažādu citu iemeslu dēļ, piemēram, ja individuālo ūdens patēriņu skaitītāja rādījumi tiek noziņoti neprecīzi, nepatiesi vai netiek paziņoti vispār. Arī dzīvojamās mājas ūdensapgādes tehniskais stāvoklis vai negodprātīga skaitītāju tehniska ietekmēšana var būt par iemeslu starpībām. Ja dzīvojamā mājā ir pastāvīgi liela ūdens patēriņa starpība, tad jāvēršas pie dzīvojamās mājas apsaimniekotāja. Visefektīvāk starpību jautājumus iespējams risināt tad, ja paši mājas iedzīvotāji un apsaimniekotāji ir ieinteresēti – pieņem lēmumus un organizē pārbaudes, kurās var pieaicināt arī pašvaldības SIA ŪDEKA pārstāvjus. Tāpat dzīvokļu īpašnieki var lemt par visu skaitītāju nomaiņu pret augstākas precizitātes skaitītājiem vai pat par attālināto datu nolasīšanas iekārtu uzstādīšanu.

  • Pašvaldības SIA

    Atbilde: Pašvaldības SIA "ŪDEKA" 07. novembris

    Par jautājumiem, kas saistīti ar mājas iekšējo sistēmu modernizāciju, tajā skaitā viedajiem ūdens skaitītājiem, aicinām konsultēties ar savas mājas apsaimniekotāju! Attālinātās datu nolasīšanas sistēma sniedz iedzīvotājiem ērtības, jo vairs nav rūpju par rādījumu nolasīšanu un paziņošanu. Turklāt, ja visā mājā ir uzstādīta šāda sistēma, tad visi ūdens patēriņa skaitītāji tiek nolasīti automātiski un vienlaicīgi. Aicinām sadarboties ar savas mājas apsaimniekotāju un rast labāko risinājumu Jūsu īpašumam!

8 comments

  1. Viesis

    Viesis, 08. novembris 2023 - 20:46

    Tā saucamie “viedie”skaitītāji ir tādi skaitītāji, kas nevis uzrāda faktiski patērēto ūdeni, siltumu, elektrību, bet to, cik kādam vajag.
    Kas kontrolē to, vai sksitītāju rādījumi tiek nolasīti korekti? Pareizi, neviens. Raksta to, ko vēlas. Ar to rēķinieties.
    Pārbaudīts no savas pieredzes.

    1. !!!

      Atbilde: Viesis

      !!!, 09. novembris 2023 - 14:57

      Kādam patīk sazvērestības teorijas. Tīri tehniski tā nevar būt, jo beigu galā visiem cipariem ir “jāiet kopā”. Nevar būt, ka kāds izdomā ciparus uz skaitītājiem, un sataisa r”ekinus par izdomātiem patēriņiem, jo tiem patēriņiem ir jāsaskan ar reālajiem patēriņiem. Bet protams, var jau ticēt tam, ka tos rādījumus izdomā un baltās strīpas debesīs ir inde.
      Bet, ja vēlamies pieiet lietām izmantojot kaut nedaudz faktus, tad jūs varat sekot līdzi patēriņam arī ar attālināti nolasāmajiem skaitītājiem.

      1. skaitītājs

        Atbilde: !!!

        skaitītājs, 09. novembris 2023 - 19:45

        Talsu iela 60 jau sešus gadus ir viedie skaitītāji. Starpība katru mēnesi no20-30 kubi!!!

  2. Olga

    Olga, 08. novembris 2023 - 17:43

    uzstādīšana maksa un ikmēneša apkalpošanas maksājums par attālinātajiem sk. arī ir jāmaksā, ar to rēķinieties. Nekas šajā dzīvē nav par velti!

  3. trīs skolnieku mamma

    trīs skolnieku mamma, 08. novembris 2023 - 17:24

    Tās starpības rodas dēļ tā, ka iedzīvotāji savu skaitītaju rādījumus nodod (no 25 līdz 28) pirms ūdeka nolasa (30-jā) savu komercskaitītāju. Ja Ūdeka savu sk.nolasītu pirms iedzīvotāju sk.nodošanas ,tad nebūtu starpības, bet būtu pārmaksa.

    1. Pavasaris

      Atbilde: trīs skolnieku mamma

      Pavasaris, 08. novembris 2023 - 17:41

      Kā Jūs zinat, ka 30-jā datumā?

      1. trīs skolnieku mamma

        Atbilde: Pavasaris

        trīs skolnieku mamma, 08. novembris 2023 - 17:46

        Tad kur tās regulārās, pastāvīgās starpības rodas ?Tu nodevi 28, viņi nolasa pēc tevis, re ku starpība!

    2. Nur

      Atbilde: trīs skolnieku mamma

      Nur, 08. novembris 2023 - 18:21

      Tas nu gan nav īstais starpību iemesls. Pirmajā mēnesī tā ir taisnība. Otrajā mēnesī iedzīvotājs nodod par priodu no iepriekšējā mēneša 25-28 līdz nākamā mēneša 25-28. Attiecīgi vidēji tas periods ir tās pašas 28-34 dienas par ko iedzīvotājs nodod rādījumus. Tārad vienā mēnesī norāda mazāk nekā patērē, bet nākamajā nodod vairāk nekā patērē. Realitātè nekad rēķinos neredzēsi pārmaksu. Vienmēr ir pārtēriņš. Tātad skaititāji neuzskaita pareizi. Kaimiņi lieto magnētus un citas ierices, lai šmauktos.
      Cerams Jūs saprotat, ka jūs katru mēnesi nenododat rādījumus par periodu no 1. līdz 25/28. datumam, bet gan no iepriekšējā rādījumu nolasīšanas datuma līdz nākamajam. Un tur starpība var būt + – 4 dienas.

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture