Braukšu uz Rīgu

Jautājums uzdots: Igors K. 05. oktobris

Labdien! Ar ko Ventspils Reiss atšķiras 18 un 22 vietīgi “sprinteri” virzienā uz Rīgu? Vai komercreisos sūtītais 18 vietu autobuss ir tikpar garš, t.i. tam ir vairāk vietas kājām, ja to saucat par tūrisma autobusu?

Vai nav domāts aizliegt stāvēšanu pilsētas mazajā 22. autobusā? Eja ir šaura, ņemot vērā braukšanas stilu un autobusa konstrukciju, salīdzinoši augstā un šaurā transportā pasažieriem ir grūti stāvēt. Es nerunāju par zemo laukumu ratiņiem aizmugurē, tur vieta ir, bet 1/3 daļu maršruta nostāvot kājā pašā ejā sajūta kā siļķu mucā.

Treškārt, kad plānots sakārtot tos monitorus aiz šofera, kas joprojām rāda tikai baltu laukumu?


8 komentārs

  1. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 07. oktobris 2024 - 17:18

    Pilsētas pasažieru pārvadājumos nav plānots aizliegt stāvvietas, jo attālumi starp pieturām ir mazi, un pasažieru apmaiņa notiek regulāri – kāds izkāpj, kās iekāpj, tādējādi stāvošajiem rodas iespēja ieņemt vietu, kas atbrīvojusies. Tā nenotiek tikai Ventspilī; cik zināms, visā pasaulē pilsētas pasažieru pārvadājumos tiek praktizēta iespēja uzņemt un pārvadāt pasažierus arī stāvvietās.

  2. Ventspils reiss

    Ventspils reiss, 07. oktobris 2024 - 17:13

    Mazs ietilpības tūrisma klases autobusā, kurā ir 18 sēdvietas, tās izvietotas uz podestiem, tās ir ērtākas, un pasažieriem netraucē riteņu arkas pacēlums. Šis autobuss ir aprīkots ar lielākas ietilpības bagāžas nodalījumu un labāku ventilācijas iekārtu, kas nodrošina augstāku komforta līmeni pasažieriem.
    Mazas ietilpības autobuss ar 22 sēdvietām ir starppilsētu klases autobuss. Lai pasažieriem būtu ērtāka pārvietošanās, tas aprīkots ar labākiem – tūrisma klases – krēsliem.

  3. Ilga

    Ilga, 06. oktobris 2024 - 15:04

    VR kopumā jau apkalpošana ir labā līmenī, vienīgi ar to komunikāciju ir kā ir bijis. Šoferi novesti augstā stresa līmenī, jo lielai daļai neregulāru braucēju nav skaidrība, kas tas tāds komercreiss īsti ir. Un pat tādiem, kas brauc regulāri, nu kur kādam interese par likumdošanu un to, kā valstī kaut ko kompensē. Tas viņiem neinteresē. Un tas nav pārmetums VR, paši jau atzina, ka bija sprukās, redzot, ka Ecolines arī saņēmuši atļauju.

    Par attieksmi pret atlaižu kategorijām gan piekrītu VB rakstītajam. Redzēju, kā kāpjot iekšā, šoferis 1) teica, ka šis ir komercreiss; 2) norādīja, ka pa lielam jau vietas ir aizņemtas. Nu ir kā ir sanācis, skaidra vēlme, lai pasažieris brauktu ar citu kolēģi stundu vēlāk.

    1. ㅤ

      Atbilde: Ilga

      , 07. oktobris 2024 - 12:39

      “Ecolines arī saņēmuši atļauju.”

      Kurā maršrutā?

      1. Zinu

        Atbilde:

        Zinu, 07. oktobris 2024 - 17:28

        Ventiņmaršrutā, tā teica pirms nedēļas VR un domes preses konferencē. Nebrauc tik vēl.

    2. Ventspils reiss

      Atbilde: Ilga

      Ventspils reiss, 07. oktobris 2024 - 17:40

      Komercreisi un valsts dotētie pārvadājumi ir divi atšķirīgi pārvadājumu veidi. Kā jau iepriekš esam skaidrojuši, komercreisos valsts nekompensē zaudējumus, kas rodas, pārvadājot pasažierus, kuriem piešķirtas braukšanas maksas atlaides. Tomēr, lai nodrošinātu iespēju arī viņiem izmantot sabiedrisko transportu, tiek piedāvāts biļetes iegādāties pie autobusa vadītāja, ja reisā ir brīvas vietas, jo priekšroka šajos reisos tomēr ir pasažieriem, kuri iegādājas biļetes par pilnu cenu.
      Kāpēc šāda situācija? Jo kādam taču jāmaksā arī par šo, bezmaksas pasažieru, pārvadāšanu. Vai nu tie ir pārējie pasažieri, kuriem tad par biļeti jāmaksā vairāk, vai arī zaudējumi jāsedz pašam pārvadātajam. Šāds izdevumu kompensācijas mehānisms ir netaisns attiecībā gan pret pasažieriem, kuri jau tā maksā pilnu cenu, gan pret uzņēmumu, kam jācieš zaudējumi. Šis diemžēl ir mūsu valsts kārtējais paradokss – pārvadātājam tiek uzlikts pienākums pārvadāt pasažierus, kam piešķirtas atlaides arī komercreisos; Satiksmes ministrija atzīst, ka pārvadātājs ir tiesīgs saņemt par to zaudējumu kompensāciju no valsts, bet realitātē zaudējumu kompensācijas netiek maksātas.

  4. viesis

    viesis, 06. oktobris 2024 - 11:10

    Braucu no Rīgas uz Ventspili 02.10.24. 13.30 ar K reisu. Šoferis laipns, uzņēma visus bezbiļetniekus un apliecību turētājus. Taču salons noplucis, ekrānos neparādās ne temperatūra , ne pulkstenis ne maršruts, nepamanīju ari USB uzlādes iespēju.
    Pavizinieties Liepājā ar pilsētas transportu un novērtējiet tur sniegto info pasažieriem.

  5. Nuuu

    Nuuu, 05. oktobris 2024 - 13:30

    Vajag vilcienus.

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture