Siltuma tarifi

Jautājums uzdots: Roberts 13. aprīlis

Labdien! Rīgas siltums iesniedzis Regulatoram jauno siltumenerģijas tarifu 91,26 EUR/MWh, kas samazinājies no 165,32 EUR/MWh. Ventspilī kopš 10.aprīļa siltumenerģijas tarifs ir 89,00 EUR/MWh. Lūgums pašvaldībai kā vienīgajam dalībniekam uzdot Ventspils siltuma valdei nekavējoties pārskatīt Ventspils siltuma tarifu un to samazināt! Arguments, ka Ventspilī tarifs ilgstoši nav kāpis neiztur kritiku – Ventspils siltums ir spējis gan attīstīties, gan strādāt ar ievērojamu miljonos mērāmu peļņu aizvadītajos gados! Turklāt visus tarifus skaņo Regulators.


53 comments

  1. Roberts

    Roberts, 18. aprīlis 2023 - 16:45

    Pateicos priekšsēdētam Vītoliņa kungam par pievēršanos šai sarakstei preses konferencē! Skepse vai ironizēšana par aktīvu pilsētas iedzīvotāju, šķiet, bija lieka. Visādi citādi – paldies par skaidrojumu! Uzdotie jautājumi nav provokācija.

  2. Jāņa draugs

    Jāņa draugs, 15. aprīlis 2023 - 22:37

    Bla Bla Bla……. Kāpēc jāceļ tarifs, ja energo resursu cenas samazinās?

    1. !

      Atbilde: Jāņa draugs

      !, 17. aprīlis 2023 - 15:23

      Tāpēc, ka tās joprojām ir krietni augstākas, nekā bija iepriekš. Tās samazinās, bet neatgriežas līmenī kāds bija pirms gada vai diviem. Tās joprojām ir nesalīdzināmi augstākas un tas ietekmē izmaksas arī siltumenerģijai.

  3. Vadims

    Vadims, 15. aprīlis 2023 - 11:29

    Vai paaugstinot siltuma tarifu paaugstināsies ”Ventspils Siltuma” vadības atalgojums.

    1. VSiltums

      Atbilde: Vadims

      VSiltums, 15. aprīlis 2023 - 12:29

      Nu protams!

  4. māris

    māris, 14. aprīlis 2023 - 13:55

    Kā redzi Rīgas samazinātais tarifs joprojām ir augstāks par Ventspils tarifu. Ko par to nesūdzies?

    1. Roberts

      Atbilde: māris

      Roberts, 14. aprīlis 2023 - 17:23

      Šī sadaļa ir domāta ar Ventspili saistītiem jautājumiem. Diez vai Rīgas Siltums šo lasa.

  5. Ventspils Siltums

    Ventspils Siltums, 14. aprīlis 2023 - 13:37

    Saistībā ar siltumenerģijas tarifa paaugstināšanu, ietekmējošiem faktoriem un izmaksām, kā arī par uzņēmuma darbības rādītājiem, tostarp peļņu 2020.; 2021. un 2022. gadā, esam jau iepriekš informējuši iedzīvotājus pilsētas domes organizētajā preses konferencē, kuras ierakstu iespējams noskatīties Ventspils portālā: https://www.ventspils.lv/video-j-vitolins-un-a-uzaris-par-planotajam-izmainam-psia-ventspils-siltums-apkures-tarifa-14-03-2023/
    Šajā preses konferencē tika skaidrots gan par 2022. gada peļņu, kas gūta pārdodot neizmantotās ogļskābās gāzes CO2 izmešu kvotas, gan arī paskaidrots, ka gūto peļņu no kvotu pārdošanas uzņēmums drīkst izmantot tikai kapitālsabiedrības ilgtspējīgai attīstībai, piemēram, nodrošinot finansējumu plānotajai katlumājas rekonstrukcijai Brīvības ielā 38 un jaunu siltumtrašu izbūvei. Tas nozīmē, ka šo peļņu uzņēmums nedrīkst novirzīt citiem mērķiem, kā piemēram, tarifa veidojošo izmaksu pieauguma kompensēšanai, proti, lai saglabātu tarifu tādā apmērā, kāds tas bijis kopš 2017. gada marta.
    Tāpat arī esam skaidrojuši, cik apjomīgi bijuši finansiālie zaudējumi no saimnieciskās darbības, kas pamatojami tikai un vienīgi ar to, ka palielinājušās tarifu veidojošās izmaksas, tostarp pieaugusi cena par kurināmo (šķelda, granulas, akmeņogles, dīzeļdegviela), kā arī par elektroenerģiju. Tā kā šie bija būtiskākie iemesli nepieciešamībai paaugstināt tarifu, tad Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomei (Regulatoram) pērn rudenī apstiprināšanai tika iesniegts jauns siltumenerģijas tarifa projekts, kas aprēķināts saskaņā ar noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku.
    Izvērtējot pašvaldības SIA “Ventspils siltums” iesniegto tarifa projektu, Regulators ir atzinis, ka tarifs 89 EUR/MWh ir pamatots un aprēķināts tādā apmērā, lai segtu uzņēmuma “Ventspils siltums” siltumenerģijas apgādes pakalpojuma izmaksas.
    Vēršam uzmanību, ka daudzās Latvijas pilsētās, tostarp Rīgā, siltumenerģijas tarifi saistībā ar energoresursu cenu pieaugumu, tika paaugstināti jau pērn rudenī, uzsākot apkures sezonu, pretēji tam, ka Ventspilī tarifs palika nemainīgs līdz pat šā gada 10.aprīlim, jo šajā laika periodā Regulators veica izvērtēšanas un saskaņošanas procedūru plānotajām tarifa izmaiņām. Tātad, ja šis process nebūtu bijis tik ilgstošs, tad arī Ventspilī siltumenerģijas tarifa izmaiņas būtu notikušas jau krietni vien ātrāk, kā citviet Latvijā.

    1. Roberts

      Atbilde: Ventspils Siltums

      Roberts, 14. aprīlis 2023 - 14:45

      Paldies Jums par izvērsto atbildi! Mana ziņa nav vērsta kā aizrādījums vai kasīšanās. Protams, esmu priecīgs, ka tarifs nav pieaudzis agrāk. Arī fakts, ka Siltums attīstās nav mazsvarīgs. Tomēr no Jūsu skaidrojuma izriet, ka Siltums tarifu bija gatavs celt jau rudenī, kad iesniedza pieteikumu Regulatoram par izmaiņām tarifos. Savukārt tarifa nemainīgums ir nevis Siltuma vai pilsētas vadības labvēlība, bet gan Regulatora darba ātrums (lēnums). No tā izriet, ka iesniegtie un apstiprināie tarifi (62% pieaugums) aprēķini atspoguļo situāciju resursu tirgū uz pagājušā gada rudeni. Rīgas piemērs ar tikko iesniegtajiem labojumiem tarifā skaidri parāda, ka resursu cenas ir mazinājušās. Tas nozīmē, ka Ventspils siltuma iesniegtā tarifs aprēķins vairs neatspoguļo esošo resursu cenu tirgu. Manas ziņas mērķis ir iedrošināt arī Ventspils siltumu iesniegt jaunu samazinātu tarifu, kas būtu balstīts šī brīža tirgus situācijā. Vadoties no Regulatora ātruma (lēnuma) var pagūt tarifu samazināt uz jauno apkures sezonu šī gada rudenī. To, ka Regulators vērtē būtībā aprēķinu pareizību, nav šaubu. Regulatora mērķis nav nodrošināt zemāko iespējamo cenu par siltumu. Bet tieši šādam mērķim ir jābūt mūsu pašvaldībai kā vienīgajam Siltuma īpašniekam un krietnam pilsētas saimniekam.

      1. Ventspils Siltums

        Atbilde: Roberts

        Ventspils Siltums, 14. aprīlis 2023 - 16:42

        Atvainojiet, bet nav saprotams Jūsu salīdzinājums ar Rīgas piemēru. Vai zinājāt, ka uzņēmums “Rīgas siltums” tikai 27% no kopējā saviem lietotājiem piegādātā apjoma saražo pats, izmantojot galvenokārt dabasgāzi un nedaudz arī šķeldu, savukārt parējos 73% no kopējā siltumenerģijas apjoma iepērk no neatkarīgajiem siltumenerģijas ražotājiem? Kā iespējams salīdzināt tik atšķirīgas siltumapgādes sistēmas, cerot, ka arī siltumenerģijas tarifi būs vienlīdzīgi? Mēs katru reizi, atbildot uz iedzīvotāju jautājumiem, esam skaidrojuši, ka nevar un nav iespējams salīdzināt siltumenerģijas tarifus, skatoties tikai kā uz skaitļiem. Vai Jūsuprāt, tagad kad uzņēmumam “Rīgas siltums” samazinās iepirktās dabasgāzes cena, arī uzņēmumam “Ventspils siltums” uzreiz ir jāsamazinās škeldas cenai, vai tomēr cena par kādu jau esi iepircis kurināmo visai apkures sezonai, paliek nemainīga?
        Vēlamies paskaidrot vēl kādu niansi. Līdz ar jaunā tarifa apstiprināšanu, Regulators ir piešķīris uzņēmumam “Ventspils siltums” atļauju turpmāk noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojuma tarifu patstāvīgi. Tas nozīmē, ka “Ventspils siltums” varēs pats veikt tarifa izmaiņas, ja mainīsies kurināmā cena un tā būs zemāka nekā atbilstošā cena jau piemērotajā siltumenerģijas gala tarifā, vai arī gadījumā, ja kurināmā cena ietekmēs siltumenerģijas apgādes pakalpojumu izmaksu samazinājumu, radot vismaz 0,5 EUR ietekmi uz gala tarifu.

        1. Roberts

          Atbilde: Ventspils Siltums

          Roberts, 14. aprīlis 2023 - 17:40

          Paldies, atbildi saņēmu! Tātad pilsētnieki paļaujas, ka siltuma tarifs tiks samazināts pie pirmās pamatotās iespējas. Man kā cilvēkam, kas maksā par siltumu Ventspilī, ir svarīgi gūt pārliecību, ka maksāju iespējami zemāko cenu par kvalitatīvu pakalpojumu. Viens no veidiem kā to panākt ir caur pilsoniski aktīvu rīcību, par ko liecina šīs sadaļas dzīvīgums un popularitāte. Lūgums neapvainoties par šī jautājuma aktualizāciju šajā sadaļā, jo augstu novērtēju Ventspils Siltuma attīstību kopš 90tajiem gadiem, kā arī to, ka turpinās attīstība un paveikts tiešām ļoti daudz. Paldies! Ne vienmēr draugs ir tas, kas uzsit uz pleca, un ne vienmēr ienaidnieks ir tas, kas liek sarosīties. Lai mums visiem veicas!

          1. Liene

            Atbilde: Roberts

            Liene, 17. aprīlis 2023 - 15:21

            Protams! Siltumam jau nav pat citu opciju. Ir uzdots, ka ja ir iespēja tarifu samazināt, tad tas jādara.
            Un tarifs samazināts Ventspilī ticis arī iepriekš, tā kā nav šaubu, ka tiks izdarīts.

      2. Katrīna

        Atbilde: Roberts

        Katrīna, 17. aprīlis 2023 - 15:13

        Siltuma pienākums ir sekot līdzi un iesniegt pieprasījumus pārskatīt tarifu, kad tas ir pamatojams. Gadiem siltumam bija izdevies noturēt visu savu saimniecību, lai šāds iesniegums nebūtu jāiesniedz. Rudenī, atbilstoši situācijai tika iesniegta informācija par situāciju, cenām un visu pārējo. Jāsaprot, ka arī iepirkumi tiek plānoti kādos noteiktos periodos, un iepirkumos noteiktās uzvarējušās cenas ir spēkā attiecīgo periodu.
        Man jau liekas, ka siltums Ventspilī ir diez gan skaļi pierādījis, ka dara visu iespējamo, lai nodrošinātu pēc iespējas zemāku cenu, un tiklīdz būs reāli to samazinās.
        Rīgas piemērs – jā, cena samazinās, jo bija pilnīgā kosmosā. Bet joprojām ir augstāka kā Ventspilī, kas liek diez gan loģiski secināt, ka tad, kad Ventspils iesniedza iesniegumu pārskatīt cenas, tās jau bija nokritušās un stabilizējušās un tas ticis ņemts vērā. citādi jau mūsu tarifs būtu augstāks par tiem, kas tagad nokrītas, ne tā?

  6. Evija

    Evija, 14. aprīlis 2023 - 12:07

    Redzu,ka lielākajai daļai apmierina cenu nemitīga celšana,attaisnojot to ar da jebko….Pat Kārsavā no aprīļa samazinājums uz 62 euro būs,bet bagātajā sapņu pilsētā bez rītdienas,tas būs ar PVN gandrīz 92 euro.Bet,nu nekas,maksāsim taču,ko tur daudz,vai nav vienalga kāpēc tik daudz.Ja tā vajag,nu lai jau būtu….Papukstēsim savās virtuvēs,bet citur nekur,kā vienmēr un tik maksāsim,cik kungi nolems….Regulators gan noteicis,ka paši drīkst smazināt,kad sagribēsies….,bet vai sagribēsies????Jo apetīte taču rodas ēdot….

    1. Izdzīvotājs

      Atbilde: Evija

      Izdzīvotājs, 14. aprīlis 2023 - 14:14

      Te var rakstīt un rakstīt,viss kā pret sienu!
      Tikai troļļi var izvērsties uz nebēdu,knābj un knābj…
      Domes vadība tikai,ja runā par ostu,kā nu tagad mūsu iedzīvotājiem,neko nevarēs,ne pabalstus,neko….bet ja paaugstina visur tarifus,tad tikai baž galvu smiltīs un iedzīvotāji vairāk neinteresē…

    2. Liene

      Atbilde: Evija

      Liene, 14. aprīlis 2023 - 14:19

      Ne jau apmierina, bet diemžēl, tā ir realitāte. Cenas aug visam. Nu nevar tagad pašvaldība sponsorēt cenu pieaugumu. Jo galu galā – pašvaldības nauda jau ir tā pati nodokļu maksātāju nauda. Vai tā aizies cenu kāpuma piesegšanai vai pabalstiem, skolu labiekārtošanai un citām tik pat nepieciešamām lietām..

    3. Roberts

      Atbilde: Evija

      Roberts, 14. aprīlis 2023 - 16:27

      Paldies par šo komentāru! Pārbaudīju tikko pats Regulatora lēmumu. Tiešām! Siltumam ir uzlikts pienākums samaināt tarifu bez atsevišķas saskaņošanas ar Regulatoru, ja kurināmā cenas samazinās. Šo būtu gribējis dzirdēt arī no domes vadības, kā arī paša Ventspils siltuma, ka pie pirmās izdevības tarifs tiks samazināts. Neko tādu nedzirdēju. Domāju, ka šo noteikti var darīt jau uz jauno apkures sezonu, ja kurināmais turpinās maksāt lētāk kā tarifa aprēķina laikā pagājušā gada rudenī. Šeit izvilkums no Regulatora lēmuma: Noteikt atļaujas nosacījumus:
      1. Ventspils siltums pienākums turpmāk pašai noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja kurināmā cenas būs zemākas nekā atbilstošās cenas piemērotajā siltumenerģijas gala tarifā;
      2. Ventspils siltums pienākums pašai noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifus gadījumā, ja iepriekšējā finanšu gadā radušies neparedzētie ieņēmumi.

      1. Ventspils Siltums

        Atbilde: Roberts

        Ventspils Siltums, 14. aprīlis 2023 - 16:50

        Jā, šāds Regulatora lēmums 10. martā tika publiskots arī mūsu mājas lapā: https://ventspilssiltums.lv/lv/par-mums/jaunumi/regulators-apstiprinajis-jaunu-siltumenergijas-tarifu-ventspili

        Par nākamo apkures sezonu varēsim lemt tikai tad, kad būs noslēdzies iepirkums par kurināmā piegādēm jaunajai apkures sezonai un kāda būs piedāvātā kurināmā cena.

      2. Graudiņš

        Atbilde: Roberts

        Graudiņš, 14. aprīlis 2023 - 19:33

        Tu pārāk daudz zini par tēmu . Aizdomīgi .

      3. Viesis

        Atbilde: Roberts

        Viesis, 17. aprīlis 2023 - 15:19

        Bet tas tika ziņots visās siltuma ziņās. Vajag jau izlasīt tālāk pa virsrakstu!

    4. Ventspils Siltums

      Atbilde: Evija

      Ventspils Siltums, 14. aprīlis 2023 - 17:09

      Cien. Evija! Jau 27. martā Jums sniedzām atbildi un skaidrojumu par tarifu salīdzināšanu ar Kārsavu! Tāpēc vēlamies vēlreiz paskaidrot, ka nav iespējams salīdzināt dažādu pilsētu vai ciemu siltumenerģijas tarifus, skatoties uz tiem tikai kā uz skaitļiem.

    5. Līns

      Atbilde: Evija

      Līns, 14. aprīlis 2023 - 17:31

      Nu jā. Vai tu pukstēji savā virtuvē visu ziemu, kad tie paši nabaga rīdzinieki maksāja par apkuri trīs ( 3 !!! ) reizes dārgāk nekā nekā tu dzīvojot pilsētā ar rītdienu ? Nekad tev nav labi, jeb visur labi , kur tevis nav.

  7. Tarifs

    Tarifs, 13. aprīlis 2023 - 16:34

    Smieklīgs esi, vai? Tikko kā mainījies tarifs un tu jau gribi to mainīt, ko jau Regulators ir apstiprinājis. Jautājums, kur ieguvi informāciju, ka siltums strādā ar miljonos mērāmu peļņu? Nesen kā jau par to visu rakstīja un stāstīja, cik atceros, tad ir zaudējumi nevis peļņa.

    1. Roberts

      Atbilde: Tarifs

      Roberts, 13. aprīlis 2023 - 16:51

      Informācija par peļņu ir pieejama publiski gada pārskatos, kas pieejami uzņēmuma mājaslapā. Peļņa:
      2018: 1,3 miljoni
      2019: 2,6 miljoni
      2020: 0,3 miljoni
      2021: 1,5 miljoni

      1. Roberts

        Atbilde: Roberts

        Roberts, 13. aprīlis 2023 - 16:52

        Savukārt saskaņā ar operatīvo pārskatu 2022.gadu Ventspils siltums ir noslēdzis ar 0,8 miljonu peļņu. Nu nav tur zaudējumi!

        1. Zanite

          Atbilde: Roberts

          Zanite, 13. aprīlis 2023 - 20:07

          https://www.ventspils.lv/video-j-vitolins-un-a-uzaris-par-planotajam-izmainam-psia-ventspils-siltums-apkures-tarifa-14-03-2023/
          Noklausies šo, kur uzņēmuma pārstāvis skaidro par izdevumiem un arī par peļņu. 2022. gada uzņēmums par 1,35 miljoniem pārdevis kvotas un šo naudu tas drīkst izlietot tikai investīciju projektiem. Tad vēl bijuši kādi 800 000 ienākumi no Eiropas projektiem. Savukārt zaudējumi no saimnieciskās darbības bijuši 1,3 miljoni. Tātad, ja nebūtu šo ieņēmumu, tad uzņēmumam nebūtu arī tevis minētā peļņas summa. Ja saimnieciskā darbība ir ar mīnuss zīmi, tad tev tas neko neizsaka, ja? Laikam gribēji ziemā maksāt tikpat cik Rīgā 165 eiro, nevis 55 eiro, ja jau tas tev nav nekāds arguments. Laikam jau esi matemātiku apguvis zem vidējā līmeņa, ja nesaproti pat elementāras lietas, tik vien kā skatīt cipariņus uz papīra. Ir jāsaprot, ka nevar tevi kāds visu laiku dotēt tikai tāpēc, ka tev tā ir ērti un tu tā gribi!

          1. Roberts

            Atbilde: Zanite

            Roberts, 13. aprīlis 2023 - 21:06

            Tieši tā. Tarifs būtu jāpaaugstina, ja kvotas nebūtu pārdotas un nebūtu gūti šie citi ieņēmumi. Šķeldas cena šobrīd iet tirgū ievērojami uz leju. Rīga to piefiksē un tarifu laiž uz leju. Ventspilī Siltums aiz inerces tarifu ceļ, lai gan izmanto pamatā tikai šķeldu. Uzņēmumam, spriežot pēc finanšu pārskata, ir ap 10 miljoniem neizmaksāti dividendēs pašvaldībai. Tā ir gana liela pozīcija, lai tā jau dramatiski pieaugušās izmaksas iedzīvotājiem nekāpinātu vēl vairāk. Pie tarifu pārskatīšanas atgrieztos, kad inflācija valstī atgriezīsies 2-3% robežās.

          2. Viesturs

            Atbilde: Roberts

            Viesturs, 14. aprīlis 2023 - 13:58

            Rīga lūdz regulatoram izskatīt. To, kad izskatīs un ko regulators lems – to var tik zīlēt kafijas biezumos.

          3. Ventspilnieks

            Atbilde: Zanite

            Ventspilnieks, 13. aprīlis 2023 - 21:32

            Jūsu komentārā var redzēt, kurš ir ar ļoti skumīgu izglītības līmeni, ja nespēj diskutēt bez apvainojumiem. Tas ļoti daudz par jums pasaka. Skumīgi.

        2. !

          Atbilde: Roberts

          !, 14. aprīlis 2023 - 13:24

          Un kāpēc būtu uzņēmumam jāstrādā ar zaudējumiem? Nestrādā ar zaudējumiem, jo bija laicīgi iepirkta šķelda. pieaugot cenām tika iesniegta informācija regulatoram atbilstoši tā laika situācijai. Tas, ka regulators nespēj laicīgi reaģēt -nu tur ar sūdzībām jāvēršas pie paša regulatora.

        3. !

          Atbilde: Roberts

          !, 14. aprīlis 2023 - 13:26

          Un kāpēc būtu uzņēmumam jāstrādā ar zaudējumiem? Nestrādā ar zaudējumiem, jo bija laicīgi iepirkta šķelda. pieaugot cenām tika iesniegta informācija regulatoram atbilstoši tā laika situācijai. Tas, ka regulators nespēj laicīgi reaģēt -nu tur ar sūdzībām jāvēršas pie paša regulatora.

        4. ???

          Atbilde: Roberts

          ???, 14. aprīlis 2023 - 13:28

          Un kāpēc būtu uzņēmumam jāstrādā ar zaudējumiem? Nestrādā ar zaudējumiem, jo bija laicīgi iepirkta šķelda. pieaugot cenām tika iesniegta informācija regulatoram atbilstoši tā laika situācijai. Tas, ka regulators nespēj laicīgi reaģēt -nu tur ar sūdzībām jāvēršas pie paša regulatora.

        5. ???

          Atbilde: Roberts

          ???, 14. aprīlis 2023 - 13:28

          Un kāpēc būtu uzņēmumam jāstrādā ar zaudējumiem? Nestrādā ar zaudējumiem, jo bija laicīgi iepirkta šķelda. pieaugot cenām tika iesniegta informācija regulatoram atbilstoši tā laika situācijai. Tas, ka regulators nespēj laicīgi reaģēt -nu tur ar sūdzībām jāvēršas pie paša regulatora.

        6. !

          Atbilde: Roberts

          !, 14. aprīlis 2023 - 13:29

          Un kāpēc būtu uzņēmumam jāstrādā ar zaudējumiem? Nestrādā ar zaudējumiem, jo bija laicīgi iepirkta šķelda. pieaugot cenām tika iesniegta informācija regulatoram atbilstoši tā laika situācijai. Tas, ka regulators nespēj laicīgi reaģēt -nu tur ar sūdzībām jāvēršas pie paša regulatora.

        7. Zaiga

          Atbilde: Roberts

          Zaiga, 14. aprīlis 2023 - 14:11

          Ja šis ir tas apzīmējums ar ko vēlas formulēt, ka peļņa mērāma miljonos, tad jau sanāk, ka es esmu simtkājis uz visiem 0,02 .

      2. Tarifs

        Atbilde: Roberts

        Tarifs, 13. aprīlis 2023 - 17:07

        Paskaties cītīgāk peļņu vai arī zaudējumus no saimnieciskās darbības nevis kopējo neto peļņu.Tavuprāt 300 000 ir liela peļņa, kā minēji miljonos mērāma?

        1. Roberts

          Atbilde: Tarifs

          Roberts, 13. aprīlis 2023 - 17:30

          Pēdējos piecos gados kopējā peļņa, ieskaitot 2022.gadu, ir virs 6,5 miljoniem. Pamatdarbība, ne pamatdarbība – iedzīvotāji redz vāji argumentētu un slikti nokomunicētu siltuma tarifa pieaugumu par 62%. Nu nevar šadi argumentēt šādus jautājumus. Ja katls jāmana – ok, vajag naudu. Bet ne jau jāmaina, jo 2007.gada sociālismā radīts (pārfrāzēts no preses konferences). Tur jābūt citam argumentam. Savukārt, ja naudu vajag citiem lieliem investīciju projektiem, tad tā arī jāargumentē, nevis jārunā par zaudējumiem. Kominālā pārvalde būvē koncertzāli un zinātnes/ izklaides centru. Ja Siltumam arī līdzīga funkcija nākotnē iecerēta, tad viss ok, vienkārši tas jānokomunicē ar iedzīvotājiem.

          1. Viss slikti

            Atbilde: Roberts

            Viss slikti, 13. aprīlis 2023 - 19:05

            Robert, kāds sakars tarifam ar to, ko uzņēmums būvēs nākotnē vai nē. Šķiet, ka ir ikdienas izdevumi, kas nepieciešami pakalpojuma nodrošināšanai un, ja tie nenosedz tarifā iekļautās izmaksas un pàrsniedz tās, tad tarifs ir jāpasugstina. Visa matemātika un peļnai ar to nav nekāda sakara.

          2. Roberts

            Atbilde: Viss slikti

            Roberts, 13. aprīlis 2023 - 21:17

            Ventspils siltums ir pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kurš faktiski pilda pašvaldības autonomo funkciju par iedzīvotāju apgādi ir siltumu. Būtībā tā ir pašvaldības iestāde, kurai peļņa nebūtu jāgūst. Tam, ka izvēlēta ir SIA forma, ir savi argumenti.

          3. Hm

            Atbilde: Roberts

            Hm, 13. aprīlis 2023 - 22:41

            Tieši SIA ir jāgūst peļņa, tātad jānopelna līdzekļi savai darbībai un attīstībai, bet salīdzinot ar jūsu pieminēto Komunālo pārvaldi- tā ir pašvaldības iestāde, kurai finansējumu piešķir dome.

          4. Viesturs

            Atbilde: Roberts

            Viesturs, 14. aprīlis 2023 - 14:06

            Kāpēc pašvaldības uzņēmumam nebūtu jāstrādā ar peļņu? Tam nebūtu jāattīstas arī? Nav nepieciešama modernizācija, kas paaugstina pakalpojuma kvalitāti, drošību, samazina siltuma zudumus? Ja tas nav vajadzīgs – protams. Tad jau mierīgi – maksāsim visi zem pašizmaksas, ka silda zemi, ne dzīvokļus un tā līdz mājām nekas silts mums pat netiks. Tas noteikti būtu labāk, ja?

          5. Roberts

            Atbilde: Viesturs

            Roberts, 14. aprīlis 2023 - 16:37

            Šis ir viens no mītiem, ka uzņēmums var attīstīties tikai uz peļņas rēķina. Tā tas nav. Labs piemērs ir valsts uzņēmums SIA Tet, kas gadiem visu savu peļņu atdod akcionāriem, bet savu attīstību īsteno tāpat. Domāju, ka to visi redz – gan infrastruktūru savu attīsta, jauni televīzijas kanāli, jauni pakalpojumi. Pēc Jūsu loģikas sanāktu, ka tas viss nav iespējams, jo peļņa nav palikusi uzņēmuma rīcībā.

          6. Huberts

            Atbilde: Roberts

            Huberts, 15. aprīlis 2023 - 15:10

            Robert, paskaidro, lūdzu, kāda attīstība jebkuram uzņēmumam vai valstij kopumā var notikt, ja nav peļņas? Par kādiem līdzekļiem to var īstenot? Paskaidro man, lūdzu, parastam latvietim, kā es varu izdzīvot šajos apstākļos, ja man nepaliek atlikums no ienākumiem, jo visi līdzekļi aiziet izdevumos? Varbūt tev ir kāds ideāls plāns?

          7. Iedzīvotājs

            Atbilde: Roberts

            Iedzīvotājs, 13. aprīlis 2023 - 19:21

            Principā uzņēmumiem nav jāatskaitās un jāskaidro, kur un kā izlietos savu peļņu. Ir publicēti pārskati, kas publiski pieejami ikvienam. Ar to
            tev nepietiek? Savukārt, kad tiek plānoti kādi investīciju projekti, lai nu kur, bet nu Ventspilī jau par to realizāciju tiek stāstīts ik uz stūra. Tātad komunikācijā ar iedzīvotājiem neko nevar pārmest!

          8. Viesturs

            Atbilde: Roberts

            Viesturs, 14. aprīlis 2023 - 14:04

            peļņa bijusi un peļņa novirzīta uzņēmuma attīstībā. Ja gribam, lai uzņēmums attīstās un var arī turpmāk nodrošināt vienu no viszemākajiem tarifiem valstī – uzņēmuma ir jāattīstās. Lai to darītu – uzņēmumam ir jāstrādā ar peļņu.

        2. Roberts

          Atbilde: Tarifs

          Roberts, 13. aprīlis 2023 - 21:31

          Pēdējo piecu gadu laikā kopējā peļņa pārsniedz 6,5 miljonus. Neizmaksātās dividendes no uzkrātās peļņas uz pagājušā gada beigām veidoja vairāk kā 10 miljonus. Jā, kā redzi, par peļņu runāt var.

    2. Roberts

      Atbilde: Tarifs

      Roberts, 13. aprīlis 2023 - 17:17

      Ventspils siltumam 2022.gadā bija 0,8 miljonu peļņa. Saskaņā ar viņu pašu mājaslapā publicēto operatīvo finanšu pārskatu.

      1. Tarifs

        Atbilde: Roberts

        Tarifs, 13. aprīlis 2023 - 19:48

        https://www.ventspils.lv/video-j-vitolins-un-a-uzaris-par-planotajam-izmainam-psia-ventspils-siltums-apkures-tarifa-14-03-2023/

        Noklausies šo, kur uzņēmuma pārstāvis skaidro par izdevumiem un arī par peļņu. 2022. gada uzņēmums par 1,35 miljoniem pārdevis kvotas un šo naudu tas drīkst izlietot tikai investīciju projektiem. Tad vēl bijuši kādi 800 000 ienākumi no Eiropas projektiem. Savukārt zaudējumi no saimnieciskās darbības bijuši 1,3 miljoni. Tātad, ja nebūtu šo ieņēmumu, tad uzņēmumam nebūtu arī tevis minētā peļņas summa. Ja saimnieciskā darbība ir ar mīnuss zīmi, tad tev tas neko neizsaka, ja? Laikam gribēji ziemā maksāt tikpat cik Rīgā 165 eiro, nevis 55 eiro, ja jau tas tev nav nekāds arguments. Laikam jau esi matemātiku apguvis zem vidējā līmeņa, ja nesaproti pat elementāras lietas, tik vien kā skatīt cipariņus uz papīra. Ir jāsaprot, ka nevar tevi kāds visu laiku dotēt tikai tāpēc, ka tev tā ir ērti un tu tā gribi!

      2. Tarifs

        Atbilde: Roberts

        Tarifs, 13. aprīlis 2023 - 19:52

        https://www.ventspils.lv/video-j-vitolins-un-a-uzaris-par-planotajam-izmainam-psia-ventspils-siltums-apkures-tarifa-14-03-2023/
        Noklausies šo, kur uzņēmuma pārstāvis skaidro par izdevumiem un arī par peļņu. 2022. gada uzņēmums par 1,35 miljoniem pārdevis kvotas un šo naudu tas drīkst izlietot tikai investīciju projektiem. Tad vēl bijuši kādi 800 000 ienākumi no Eiropas projektiem. Savukārt zaudējumi no saimnieciskās darbības bijuši 1,3 miljoni. Tātad, ja nebūtu šo ieņēmumu, tad uzņēmumam nebūtu arī tevis minētā peļņas summa. Ja saimnieciskā darbība ir ar mīnuss zīmi, tad tev tas neko neizsaka, ja? Laikam gribēji ziemā maksāt tikpat cik Rīgā 165 eiro, nevis 55 eiro, ja jau tas tev nav nekāds arguments. Laikam jau esi matemātiku apguvis zem vidējā līmeņa, ja nesaproti pat elementāras lietas, tik vien kā skatīt cipariņus uz papīra. Ir jāsaprot, ka nevar tevi kāds visu laiku dotēt tikai tāpēc, ka tev tā ir ērti un tu tā gribi!

      3. Tarifs

        Atbilde: Roberts

        Tarifs, 13. aprīlis 2023 - 20:02

        https://www.ventspils.lv/video-j-vitolins-un-a-uzaris-par-planotajam-izmainam-psia-ventspils-siltums-apkures-tarifa-14-03-2023/
        Noklausies šo, kur uzņēmuma pārstāvis skaidro par izdevumiem un arī par peļņu. 2022. gada uzņēmums par 1,35 miljoniem pārdevis kvotas un šo naudu tas drīkst izlietot tikai investīciju projektiem. Tad vēl bijuši kādi 800 000 ienākumi no Eiropas projektiem. Savukārt zaudējumi no saimnieciskās darbības bijuši 1,3 miljoni. Tātad, ja nebūtu šo ieņēmumu, tad uzņēmumam nebūtu arī tevis minētā peļņas summa. Ja saimnieciskā darbība ir ar mīnuss zīmi, tad tev tas neko neizsaka, ja? Laikam gribēji ziemā maksāt tikpat cik Rīgā 165 eiro, nevis 55 eiro, ja jau tas tev nav nekāds arguments. Laikam jau esi matemātiku apguvis zem vidējā līmeņa, ja nesaproti pat elementāras lietas, tik vien kā skatīt cipariņus uz papīra. Ir jāsaprot, ka nevar tevi kāds visu laiku dotēt tikai tāpēc, ka tev tā ir ērti un tu tā gribi!

    3. !

      Atbilde: Tarifs

      !, 14. aprīlis 2023 - 13:12

      Kā redzi Rīgas samazinātais tarifs joprojām ir augstāks par Ventspils tarifu. Ko par to nesūdzies?

      1. Roberts

        Atbilde: !

        Roberts, 14. aprīlis 2023 - 13:50

        Šī sadaļa ir domāta ar Ventspili saistītiem jautājumiem. Diez vai Rīgas Siltums šo lasa.

        1. Smags gadījums

          Atbilde: Roberts

          Smags gadījums, 15. aprīlis 2023 - 01:33

          Ja jau diskusija domāta tikai ar Ventspili saistītiem jautājumiem, tad nezin kāpēc vēl Tu salīdzini Ventspili ar Rīgu? Vai tik nenonāc pats pretrunās? Un nevajaga bāzties visos caurumos par korķi, jo īpaši tur, kur neesi zinošs, lai ieteiktu vai mācītu, ko un kā citiem darīt vai strādāt.

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture