Slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļa
Esmu ļoti sašutusi par attieksmi, ko piedzīvoju slimnīcas neatliekamās palīdzības nodaļā. Sestdien no rīta man bija ļoti zems asinsspiediens, bet plkst. 11 bija jābūt pasākumā un jārunā auditorijas priekšā. Znots aizveda uz slimnīcu, lai es varētu saņemt palīdzību. Vispirms personāls aizpildīja dokumentus, tad pēc kāda laika mani iesauca kabinetā, pieslēdza pie aparāta un aizgāja. Lūdzu, lai iedod man kādu tableti vai injekciju, bet to personāls neņēma vērā. Neviena cita, akūtāka, pacienta nodaļā tobrīd nebija. Beigās, lai atrisinātu situāciju un laikus paspētu tur, kur bija jābūt, zvanīju meitai, kura atveda zāles. Manuprāt, šajā nodaļā vajag lielas pārmaiņas, galvenokārt personāla ziņā. Turklāt pēc pārbūves šajā nodaļā ir sajūta, it kā būtu cietumā, visas durvis ir ciet.
5 komentārs
Uzdodiet mums jebkurus jautājumus saistītus ar dzīvi Ventspilī un mēs noteikti radīsim iespēju atbildēt.
Atbilde: Ventspils valstspilsētas pašvaldība 21. marts
Atbild SIA “Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīca”:
Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļa primāri gādā par to pacientu veselību, kas saskārušies ar dzīvībai bīstamiem, pēkšņiem, akūtiem veselības traucējumiem un dažādām traumām, tai skaitā arī par pacientiem, kurus slimnīcā nogādājusi Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigāde – šai pacientu plūsmai ir atsevišķa ieeja, kas ir nodalīta no ieejas pacientiem, kas ierodas Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas nodaļā saviem spēkiem.
Pacientiem palīdzība tiek sniegta prioritārā kārtībā un gaidīšanas laiks ir atkarīgs no pacienta prioritātes grupas – dzīvības apdraudējuma gadījumā palīdzība tiek sniegta nekavējoties, bet, ja dzīvība nav apdraudēta vai medicīniskā palīdzība nav nepieciešama neatliekami, gaidīšanas laiks var būt līdz vairākām stundām.
Vienkāršu saslimšanu (saaukstēšanās, paaugstināta temperatūra, caureja u. c. saslimšanas, kuru risināšanai nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība) un hronisku saslimšanu saasinājumu gadījumos konsultāciju sniedz pacienta ģimenes ārsts. Ģimenes ārsts nepieciešamības gadījumā nosūta uz attiecīgiem izmeklējumiem vai pie ārsta speciālista un, ja nepieciešams, izraksta receptes medikamentiem simptomu mazināšanai. Ārpus ģimenes ārsta darba laika konsultācijas vienkāršu saslimšanu gadījumos sniedz ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001.
Tāpat ieteicams parūpēties, lai dažādu saslimšanu vai nelielu traumu gadījumā mājās būtu “aptieciņa” dažādām situācijām – medikamenti temperatūras mazināšanai, pret sāpēm, plāksteri un pārsēji nelielām brūcēm, ūdeņraža peroksīds (3 % šķīdums) brūces notīrīšanai un citas pirmās palīdzības preces.