Turpinās projekta „Rietumlatvijas un Rietumlietuvas dabas zinātņu izglītības kvalitātes paaugstināšana” aktivitātes

Šobrīd pedagogi no četrām Ventspils skolām – 1. un 2. pamatskolas, 5. vidusskolas un Vakara vidusskolas – turpina aktīvi iesaistīties projekta „Rietumlatvijas un Rietumlietuvas dabas zinātņu izglītības kvalitātes paaugstināšana” aktivitātēs.

Abās pamatskolās un Vakara vidusskolā jau kopš 1. septembra pedagogi 1. līdz 6. klašu audzēkņiem  ir uzsākuši īstenot jaunu vides izglītības fakultatīva programmu „Saglabājot apkārtējo vidi – aizsargājam savu nākotni”. 5. vidusskolā fakultatīva programmas tēmas tiek integrētas dažādu priekšmetu, galvenokārt dabaszinību, stundās.

Minēto četru skolu pedagogiem, strādājot darba grupās un apkopojot idejas, ir izstrādāts sākotnējais projekts vides izglītības fakultatīva programmas 2. modulim, ko paredzēts mācīt 7. līdz 10. klašu audzēkņiem. Plānojot fakultatīva nodarbību saturu, pamatā tiek akcentēta praktiskā skolēnu darbošanās: laboratorijas un praktiskie darbi, pētnieciskie darbi, diskusijas, mācību ekskursijas. Jaunās fakultatīva programmas mērķis ir nodrošināt iespēju skolēniem būt informētiem un iegūt izpratni par vides likumsakarībām, problēmām un to risināšanas iespējām, attīstot videi draudzīgu sabiedrības apziņu. Sasniedzamie uzdevumi: izzināt vidi kopumā – dabas vides un cilvēku veidotās vides mijiedarbībā, attīstot un pilnveidojot vides izglītību, ievērot izglītības nepārtrauktības un pēctecības, kā arī vides zinību interdisciplinaritātes un integrētības principus, dot iespēju gan praktiski, gan radoši izmantot vidi, darbojoties tajā, kā arī, zinot un izprotot procesus, veidot savu attieksmi pret tīras vides saglabāšanu.

Tuvākajā laikā pedagogi uzsāks darbu pie rokasgrāmatas izstrādāšanas programmas ieviešanai, kas kalpos kā metodiskā atbalsta materiāls skolotājiem, kuri īstenos praksē vides izglītības fakultatīva programmu. Kvalitatīva darba nodrošināšanai pedagogiem ir nepieciešama padziļināta izpratne par mācību priekšmetu integrāciju.

Lai sniegtu pedagogiem atbalstu un nodrošinātu iespēju dalīties pieredzē visu 9 projektā iesaistīto skolu pedagogiem no Ventspils, Grobiņas, Durbes un Klaipēdas, tika organizētas divas konferences. 2010. gada 15. oktobrī Klaipēdas Tūrisma vidusskolā notikušajā konferencē no Ventspils piedalījās 33 pedagogi, tai skaitā skolu administrācijas pārstāvji, bet 2010. gada 22. oktobrī Grobiņā notikušajā konferencē – 31.

Klaipēdas partneru organizētajā konferencē galvenokārt tika sniegta informācija par Klaipēdas Zaļākalna ģimnāzijas vadības un pedagogu pieredzi jauno tehnoloģiju un inovatīvu metožu izmantošanā gan skolvadības procesā, gan mācību stundās. Īpaši interesanti pedagogiem bija dzirdēt un redzēt, kā, piemēram, ģeogrāfijas skolotāja ir izveidojusi savu mājas lapu, kas regulāri tiek izmantota gan mācot ģeogrāfiju, gan klases audzinātāja darbā.

Savukārt konferencē, kuru organizēja Grobiņas vidusskolas partneri, galvenais akcents bija veltīts praktiskajam jeb grupu darbam. Konferences tēma bija veltīta mācīšanas un mācīšanās metodēm, starppriekšmetu saiknes izmantošanai. Skolotāji strādāja 6 darba grupās. Skolotāju uzdevums bija, balstoties uz iepriekš izvirzītajām tēmām, dalīties pieredzē par savu sadarbību ar citu mācību priekšmetu skolotājiem, mācot šo konkrēto tēmu savā priekšmetā. Matemātiķu tēma bija „Mērogs”, fiziķu tēma – „Blīvums”, ķīmiķu tēma „Šķīdumi”, informātiķu tēma – „Zīmēšanas rīki prezentācijās”, sākumskolas skolotāju tēma – „Daba rudenī”, bet ģeogrāfijas un bioloģijas skolotāju darba tēma – „Ūdeņi manā valstī”.

Lai darbs būtu produktīvāks, konferences pirmajā daļā pedagogiem bija iespēja noklausīties Liepājas universitātes pasniedzējas lekciju par starppriekšmetu saikni mācību procesā. Bet konferences noslēgumā katra darba grupa prezentēja savas atziņas.

Projektā iesaistīto skolu pārstāvji ir vienojušies par pamatnostādnēm, strādājot pie rokasgrāmatas izveidošanas. Katra no 9 projektā iesaistītajām skolām izstrādās materiālus vienai no rokasgrāmatā iekļautajām tēmām. Ventspils 1. pamatskolas tēma – „Gaiss un tā piesārņojums”, Ventspils 2. pamatskolas tēma – „Dabas un zemes resursi”, Ventspils vakara vidusskolas tēma – „Cilvēka saimnieciskā darbība un sadzīves ķīmija”, bet Ventspils 5. vidusskolas tēma – „Klimata izmaiņas”.

Iesaistīšanās metodiskajā darbā un piedalīšanās konferencēs, tiekoties ar kolēģiem no citām Latvijas un Lietuvas skolām, neapšaubāmi ir būtiska ne tikai pedagogu profesionālajā izaugsmē, bet arī savstarpēju kontaktu veidošanā turpmākai sadarbībai nākotnē.

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture