Ventspils Mazbānītis atkal vizinās pasažierus

No sestdienas, 22. maija, Ventspils muzeja struktūrvienībā Piejūras brīvdabas muzejā darbu atsāks Ventspils šaursliežu dzelzceļš jeb tautā sauktais Mazbānītis.

Pilsētas iedzīvotāji un viesi varēs vizināties pa jau ierasto maršrutu – apļa līniju, kurā Eiropas Savienības fonda (ERAF) projekta „Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: iekļaušana Ventspils transporta struktūrā un starptautiskā tūrisma apritē” ietvaros vairākos posmos (kopumā 240 m) garumā ir atjaunots sliežu ceļš.

Šaursliežu dzelzceļa darba laiks no maija līdz jūlijam, ieskaitot, būs šāds: sestdienās, svētdienās – plkst. 12.00 – 17.00 ar pārtraukumu – 14.20 – 15.00.

Mazbānītim būs divas iekāpšanas vietas – pie Piejūras brīvdabas muzeja (netālu no jaunbūvējamās depo ēkas) un Jūrmalas parkā.

Biļešu cenas: pieaugušajiem Ls 1,00, skolniekiem, studentiem, pensionāriem Ls 0,50, pirmsskolas vecuma bērniem – bez maksas. Piedāvājām arī ģimenes biļetes (2 pieaugušie + 1 vai vairāk bērni līdz 16 gadu vecumam) – Ls 1,25.

Darbs pie Ventspils šaursliežu dzelzceļa attīstības ERAF projekta ietvaros intensīvi turpinās ar mērķi, lai ne vēlāk kā augustā apmeklētājiem apskatei un izmantošanai dzelzceļa aktīvajā ekspozīcijā būtu pieejami jauni un ērti, interesenti un atraktīvi objekti, kuri vienlaikus sniegs arī informāciju par šaursliežu dzelzceļa vēsturi. Mazbānīša vecajā – apļa līnijā atradīsies Mazirbes stacijas un Aizputes depo kopijas, kā arī vagonu nojume un starpstacijas nojume Jūrmalas parkā. Top arī jaunā 2 km garā līnija, kas atzarojas no apļa līnijas un ved līdz pat Piedzīvojumu parkam. Arī jaunajā dzelzceļa līnijā būs jauni objekti – vēl viena starpstaciju priežu mežā starp vasarnīcu un Aizsaules ielām, 50 m gara koka estakāde 3 m augstumā, vēsturiskās Pļavas stacijas kopija un tehnoloģijas brīnums – lokomotīves griezulis pie mākslīgā kalna – Lemberga hūtes.

Mazbānīša darbības atsākšana vecajā maršrutā jau tagad – maijā ir rezultāts pasūtītāju PI „Komunālā pārvalde” un „Ventspils muzejs” veiksmīgas sadarbībai ar projektētājiem – SIA „EKBP – Latvija”, SIA „Virtu”, ēku un sliežu būvniekiem – SIA „Ostas Celtnieks” un SIA „Variants” un apakšuzņēmējiem, kā arī SIA „Metserviss”, kuri rūpējas par lokomotīvju un vagonu darboties spēju.

Projektu „Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: iekļaušana Ventspils transporta struktūrā un starptautiskā tūrisma apritē” finansējuma avoti ir Reģionālās attīstības fonds – ap 1,4 milj. LVL (85 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām), valsts budžeta dotācija 77 tūkst. LVL apmērā, kā arī Ventspils pilsētas pašvaldības 183 tūkst. LVL apmērā.  Atsevišķas, galvenokārt ar lokomotīvju un vagonu remontu saistītas Ventspils šaursliežu dzelzceļa attīstības aktivitātes līdzfinansē VAS „Latvijas dzelzceļš” un SIA „LDZ Ritošā sastāva serviss.

Šeit varat apskatīt Ventspils Mazbānīša veco un topošo maršrutu, kā arī, klikšķinot uz objektiem, saņemt papildus informāciju par to, kas Ventspils šaursliežu dzelzceļā būs apskatāms un izmantojams jau drīz – augustā!

Pilsētas pārvalde

Dome, sēdes, politika, dokumenti

Aktualitātes

Kultūrā, Sportā, Uzņēmējdarbībā u.c.

Jūs jautājat, pašvaldība atbild

Uzdodiet mums jebkurus jautājumus.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes

Informācija, kontakti, e-pakalpojumi

Kalendārs

Pasākumu un notikumu kalendārs

Par Ventspili

Dzīve Ventspilī, vide, fakti, vēsture