Jau trešo gadu pēc kārtas Ventspils pilsētas un novada pedagogi – atbalsta sniedzēji tikās Ventspils Jaunrades namā Ventspils Izglītības pārvaldes rīkotajā iekļaujošās izglītības forumā “ ATBALSTS? ATBALSTS! ATBALSTS…”.
Pasākuma ievadā Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestāžu 12 pedagogi saņēma Ventspils Izglītības pārvaldes atzinības rakstus par ieguldījumu atbalsta sniegšanā, savukārt pasākuma noslēgumā 18 pedagogiem tika izsniegtas apliecības par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apgūšanu “Skolotāja profesionālā darbība, īstenojot mācības latviešu valodā sākumskolā un pamatskolā”.
Iekļaujošās izglītības forumā uzstājās Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore, vadošā pētniece Ieva Margeviča-Grinberga ar lekciju “Personalizētas mācīšanās veicināšana iekļaujošajā izglītībā” un Pusaudžu resursu centra Ventspils filiāles vadītāja, klīniskā un organizāciju psiholoģe Jolanta Segliņa – Gluškova ar lekciju “Izdegšanas menedžments jeb kā strādāt un palikt mentāli veselam – izaicinājumi un iespējas”. Noslēdzoties starptautiskā Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas projektam “Laužot stereotipus”, foruma izskaņā projekta vadītāja – Pārventas pamatskolas direktore Vēsma Laurecka sniedza informācija par projekta ietvaros paveikto.
Projekta “Laužot stereotipus” realizācija tika uzsākta 2023.gada martā, un to īsteno vadošais projekta partneris Ventspils Izglītības pārvalde un partnerorganizācijas Metropolijas Lietišķo zinātņu universitāte (Helsinki, Somija) un Narvas valodu licejs (Igaunija). Projekta mērķis ir rast praktiskus risinājumus un izstrādāt metodes iekļaujošās izglītības pakalpojumu sniegšanas kvalitātes uzlabošanai. Lai pilnveidotu atbalsta sistēmu izglītojamiem un viņu vecākiem, izglītības iestāžu atbalsta jomas speciālisti – psihologi, sociālie pedagogi, logopēdi, speciālās izglītības skolotāji – tikās pieredzes apmaiņas braucienos Latvijā, Igaunijā un Somijā. Tāpat projekta ietvaros tika veidotas darba grupas un apmācības ne tikai vispārizglītojošo skolu, bet arī pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem. Projekta ietvaros ir izstrādāta vienota metodoloģija efektīvas iekļaujošās vides veidošanai, kura būs pieejama jebkurai izglītības iestādei. Projekta īstenošana noslēdzas šā gada augustā.